Motor
A grans mals, grans remeis
Motor. La comarca del Priorat es descavalca del Ral·li Catalunya-Costa Daurada i el RACC trasllada l'etapa del dissabte a l'Alt i el Baix Camp
Diuen que d'un gran mal sempre en pot sortir un gran bé. El RACC confia que aquesta dita es compleixi en el cas del Ral·li Catalunya-Costa Daurada. L'organització de la prova catalana puntuable per al mundial de ral·lis –serà l'antepenúltima cita del curs, i se celebrarà del 13 al 16 d'octubre– ha hagut de fer front a la caiguda del recorregut de la comarca del Priorat, la qual cosa ha obligat a refer de cap a peus l'etapa del dissabte. La solució ha estat traslladar els trams del dia a l'Alt i el Baix Camp, segons va confirmar ahir el RACC en la presentació de l'itinerari, que es va celebrar a la Diputació de Tarragona.
L'únic ral·li mixt
Així doncs, dissabte es faran dos trams nous, Vilaplana –són els últims quilòmetres de la Mussara en sentit contrari, i s'hi farà una sola passada– i Alcover-Capafonts –un tram de l'any passat, però ara també en sentit contrari–, i es recuperen dos més, Querol i el Montmell, que ja s'havien fet el 2013. Tant de bo aquest nou recorregut per l'Alt i el Baix Camp ofereixi algun punt emblemàtic que faci oblidar l'absència del tram de la Figuera –amb la popular cruïlla del Molar–, la baixa més sensible que ha provocat l'adéu del Priorat.
El Ral·li Catalunya celebra enguany el 25è aniversari de la seva estrena en el WRC, el 1991, i el RACC fa bandera del fet que és l'única prova mixta del mundial, amb una etapa de terra –divendres, que es manté igual que l'any passat– i dues d'asfalt. A més a més, el ral·li repetirà les populars superespecials de Barcelona i Salou. El tram de Montjuïc obrirà la competició, el dijous dia 13 d'octubre a la tarda, i l'especial del passeig marítim de Salou clourà l'etapa del dissabte. El ral·li constarà de 21 trams –dos menys que el 2015– i per dotzè any consecutiu tindrà l'epicentre a Salou i la costa Daurada, amb la base i el parc d'assistència a Port Aventura World.