Motociclisme

motociclisme

GP d'Àustria. Moto GP

Amb menys gas, més cap

Motociclisme. GP Àustria. Després d'una volta a tocar de les Ducati i les Yamaha però amb un ritme un pèl inferior, Marc Márquez sortirà avui des de la segona fila en una cursa en què li convé assegurar punts

Cinquè, a tres dècimes de les atòmiques Ducati, no és un mal balanç per al líder de Moto GP, Marc Márquez, al final d'un dissabte que va començar fatal, amb una dura caiguda –va acabar a l'hospital amb una luxació a l'espatlla, que ell mateix va reduir, i un cop al cap, però no té res greu– en el primer lliure del matí, quan va corregir massa una llarga derrapada. I que hauria pogut acabar malament perquè en el seu primer intent de volta ràpida en la Q2, el bicampió va salvar una tancada de direcció de les que acaben amb caiguda assegurada.

Una altra cosa és el ritme. Sigui pel dèficit de voltes a Spielberg respecte a les Ducati i Yamaha –agreujat per la caiguda que el va deixar gairebé sense voltar en el lliure 3–, a Márquez li va costar rodar a ritme d'1:24 mitjans amb la facilitat que ho feien Lorenzo, Rossi i Iannone. Però els 48 punts d'avantatge respecte a Lorenzo en el campionat són molts si se saben administrar. I avui serà una cursa més de cap que de gas.

Yamaha s'acosta

Contràriament al que semblava divendres, ara es fa difícil apostar clarament per Ducati per a la cursa. Ahir, amb l'asfalt més a prop dels 40 graus, Valentino Rossi va lluitar per la pole, va exhibir un ritme espectacular i, sobretot, Jorge Lorenzo es va tornar a sentir a gust pilotant, com feia moltes setmanes. La mitjana de les seves cinc voltes ràpides en el lliure 4 és de 1:24.665, clavada a la de Rossi (1:24:610) i unes quatre dècimes inferior a la de Iannone. No hi ha tanta diferència entre Ducati i Yamaha, però tampoc amb Márquez (1:24.587 en la mateixa dada), que ha fet progressos enormes des de divendres, a diferència de Dani Pedrosa, a qui no li va sobrar res per entrar directament en la Q2, i en la tanda definitiva va fer un temps que l'hauria situat cinquè en la Q1. El millor que li va passar a Pedrosa va ser no ser arrossegat per Márquez en la caiguda de l'FP3.

No va superar el tall Pol Espargaró, amb unes dificultats espantoses per rodar en 1:24 alt, un problema comú a Tech 3. Bradley Smith tampoc va passar a la Q2. La posició preferent va ser per a Iannone. A Dovizioso no li va servir de res tenir una goma nova més que els rivals.

Les Suzuki també van bé. Maverick Viñales no va acabar de concretar en la Q2 (primer, tercer i segon en les tres primeres sessions) les expectatives del cap de setmana, però la segona fila és bon lloc. També la tercera per a Aleix Espargaró, a qui els metges van considerar apte tot i la fractura al dit cor de la mà esquerra.

Quan piloto el dolor no és un problema. La segona fila era l'objectiu. Patim, però les Yamaha no estan tan lluny
Marc Márquez
Dovizioso i Rossi eren molt ràpids, però en l'última sessió lliure hem fet un canvi que m'ha donat confiança per fer la ‘pole'
Andrea Iannone
Hem millorat molt la moto i, amb més temperatura, la diferència es redueix. Amb ‘grip', puc frenar fort i girar ràpid
Jorge Lorenzo
Era molt important estar a prop de les Ducati i sóc al mig. Hem fet dos canvis a la moto i ha fet un gran pas endavant
Valentino Rossi

Rescatat per a l'alta competició per Red Bull

L'ara conegut com a Red Bull Ring no és res més que l'antic A1-Ring posat al dia per la multinacional de begudes energètiques l'any 2011. Però aquest és només el final d'una història.

Tot comença a Zeltweg, on es va fer un GP de F-1 el 1964 en un circuit –si és que se'n podia dir així– dibuixat sobre la pista i els hangars d'un aeroport militar. Els promotors –autèntics amateurs– se'n van adonar que els calia un circuit permanent i ben a prop es va fer l'antic i rapidíssim Österreichring –traduït, circuit d'Àustria–, que va tenir la F-1 entre el 1970 i el 1987 i que va ser descartat per massa perillós per la velocitat que s'hi podia agafar (Nelson Piquet hi va fer la pole més ràpida del 1987, a més de 256 km/h). A mitjan anys noranta, se'n va fer un de nou, en els mateixos terrenys, però de 4,3 km en comptes de 5,9, i amb mesures de seguretat al dia. Algunes fonts parlen que el projecte de Hermann Tilke va costar 17 milions d'euros de l'època, que es van pagar gràcies al suport de la telefònica A-1, que li donava nom. Es va estrenar com a circuit de GP de motociclisme, però només va durar dos anys (1996 i 1997) i va tenir la F-1 entre el 1997 i el 2003. Onze anys més tard, gràcies a la inversió de Red Bull, va tornar al calendari de la F-1 i ara ja és circuit de disciplines reines de dues i quatre rodes.

Àlex Rins, lluny de Zarco

Va passar a Assen (novè a nou dècimes) i ahir es va repetir. Àlex Rins tanca la tercera fila, a mig segon de Zarco i si no guanya posicions ràpidament i el líder surt bé des de la posició preferent, atrapar-lo i retallar-li punts en la general li serà complicadíssim. En l'última volta –ja no millorava– va tenir un problema en el canvi. Gran qualificació d'Àlex Márquez –la millor de l'any– i Àxel Pons, cinquè i sisè amb el mateix temps. Pons no va poder dir l'última paraula perquè va caure pocs minuts abans del final. En Moto 3, Albert Arenas (24è) necessitarà unes dècimes més de ritme per pensar en els punts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)