Opinió

Els àrbitres espanyols

Seria bo aclarir per als que no entenem de bàsquet com no es veu un camp enrere havent-hi càmeres

Veient el con­junt dels arbi­trat­ges euro­peus, hom arriba a la con­clusió que els àrbi­tres espa­nyols, com diu l'amic Antoni Vir­gili, no són pas dels més dolents, ans el con­trari, excep­ci­ons con­cre­tes a banda. Ales­ho­res per què els cri­ti­quem tant? Perquè inti­mi­dats pel poder massa sovint actuen obvi­ant el que veuen.

Vaja, com la justícia a l'espa­nyola, que sem­bla una tómbola de fira on sem­pre toca als matei­xos la bola de la sort. Sem­pre impu­nes els que toquen poder de l'Espa­nya arcaica de la lle­genda negra, ben meres­cuda. És tan escan­dalós el que han dic­ta­mi­nat dar­re­ra­ment, que amb una gene­ració no podran recu­pe­rar el pres­tigi del que han llançat al femer.

Els àrbi­tres espa­nyols estan bé física­ment, saben a fons el regla­ment, ajus­ten els fora de joc i el joc físic, con­tro­len les quei­xes i els intents d'enga­nyar-los dels juga­dors simu­lant fal­tes de tota mena i lesi­ons ine­xis­tents, però a l'hora de la veri­tat, quan toca jut­jar l'equip del règim, s'arron­sen. Tenen por del poder del cau­di­llo del fut­bol, dels seus diners, de la premsa de la caverna, de les represàlies sota mà. Igual que les reso­lu­ci­ons d'una justícia de sucre dolç i mel per a Urdan­ga­rin, Diego Tor­res, la infanta, i ahir per als res­pon­sa­bles dels 31 assas­si­nats d'estat en el cas GAL i tan­tes injustícies més. Res estrany si veiem la ide­o­lo­gia de massa jut­ges.

Seria bo acla­rir per als que no ente­nem de bàsquet com no es veu un camp enrere havent-hi càmeres que ho demos­tren. Un roba­tori a favor del Real Madrid con­tra l'Andorra –país inde­pen­dent que pot triar jugar a França si li fan tram­pes–. En la pre­sumpta democràcia espa­nyola, hi ha règim com ahir, el que deter­mi­nen els par­tits polítics no defen­sors dels drets humans uni­ver­sals. És a dir, el PP, C'S i d'un par­tit altra­ment soci­a­lista, el PSOE. Si ho veies­sin els vells llui­ta­dors soci­a­lis­tes aga­fa­rien la ges­tora del PSOE, Iceta i com­pa­nyia i els expul­sa­rien del par­tit a cops d'hones­te­dat, ètica i prin­ci­pis soci­als.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)