Opinió

Indústria en expansió

Ara, a més a més, també multimèdia: els eSports són un espectacle esportiu, però també audiovisual

Els canvis que la tecnologia ha suposat per a la indústria de l’esport ja són espectaculars i d’altres encara estan per veure. L’arrelament dels casinos en línia o les operadores de telefonia mòbil en el mercat dels drets televisius ja van suposar un punt i a part. El teoritzat com a “complex mediàtic i esportiu global” –David Rowe dixit– ha radiografiat les sinergies entre organitzacions esportives, patrocinadors i empreses de comunicació, que permeten entendre que els tres actors tenen necessitats mútues i complementàries per poder funcionar en l’actual societat en xarxa. Es necessiten, no podrien créixer els uns sense els altres. I la tecnologia ha estat essencial per entendre aquest maridatge o negoci de necessitats interessades.

Tan essencial que avui les organitzacions participants del complex participen totes en mercats totalment virtuals; on tot gira al voltant d’actors que no es podrien entendre fora de la societat en xarxa i les pantalles dels ordinadors. La visió de Ferran Soriano de crear la primera multinacional del futbol, 360 graus, ha portat el City a entrar també en el mercat dels eSports a la Xina, el primer del món. El City és un grup real i virtual a la vegada. La indústria del futbol canviarà estructuralment si altres organitzacions esportives adopten el sistema d’holding, si saben entendre els avantatges de la transversalitat absoluta de les seves línies de negoci: integració vertical i horitzontal. Ara, a més a més, també multimèdia: els eSports són un espectacle esportiu, però també audiovisual. Representen la culminació del procés de mercantilització i mediatització de l’esport contemporani.

En l’àmbit global, el mercat dels eSports està arribant als 500 milions de dòlars, amb creixements d’entre un 45%-50% respecte de l’any anterior i previsions de mantenir-se amb aquestes xifres el pròxim quinquenni. Per això possiblement també Mediapro va adquirir una participació majoritària de l’empresa Fandroid, l’empresa organitzadora de la Lliga de Videojocs Professional, la competició de referència a l’Estat espanyol. Amb més de 300.000 jugadors registrats avui, en un mercat emergent i els índexs de creixement esmentats, qui no es pot plantejar que la virtualitat podria superar la realitat? De moment, el gran gegant dels drets esportius a l’Estat ja controla els dos mercats. Roures sempre ha estat un visionari. I Soriano...

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)