Editorial

L’EDITORIAL

Gerard Farrés, homenatge a la professionalitat

Gerard Farrés ha assumit amb tota la naturalitat, normalitat i sentit d’equip una situació de greuge que, viscuda per a la majoria de pilots –éssers competitius de mena– hauria originat uns esgarips audibles des de la Meca. Farrés ha acabat segon del Dakar en la categoria SSV (prototips lleugers, amb 47 inscrits) quan abans dels 164 km de l’especial final era el líder.

Costarà saber si l’equip Can-Am South Racing li ha indicat que havia de cedir la victòria al seu cap de files Austin Jones, que havia estat líder fins ahir, però tot fa pensar que ha estat així. En els dos primers controls de pas, el manresà establert a Osona mantenia el lideratge però en el tercer ha perdut sis minuts. Farrés ha al·legat un problema elèctric per justificar els cinc minuts perduts. Fins i tot l’explicació té una elegància i una professionaliat exemplars.

El pilot català ha disputat aquest Dakar gràcies a South Racing. De fet, l’equip americà no el necessitava –ja tenia dos pilots de primera fila, aspirants a guanyar, però va voler afegir un pilot expert i fiable com a assistència ràpida a la formació de fàbrica de Can-Am. Fa uns mesos Farrés dubtava de la seva participació i un cop al Dakar, tot i no compartir el Can-Am SSV amb un dels seus copilots habituals, ha fugit d’errors i problemes i ha arribat en disposició de guanyar. Les regles estaven clares des de l’inici i Farrés sabia que el seu rol era de suport, no de lluitar per la victòria, però encaixar el que ha viscut amb un somriure i sense cap mala paraula és per prendre’n nota.

És possible que Farrés no fos el pilot més ràpid en pista, tot i que el tercer lloc en motos del 2017 i el segon ja en SSV del 2019 deixen ben clara la seva competitivitat, i de la seva experiència en parlen els seus 15 Dakar. És probable que li hagin escatimat el touareg –el trofeu que reben els guanyadors– en una decisió d’equip. Però el que és segur que des d’avui tots els equips saben quan contractin Gerard Farrés incorporaran un pilot fiable i un professional impecable. I que al 2023 ho tornarà a intentar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)