L’EDITORIAL
L’acord amb Spotify, una plataforma de rellançament global
“És una marca important, jove, moderna, és música. Estic molt content, molt satisfet”. Així beneïa Xavi Hernández l’aliança del Barça amb Spotify, que rellevarà Rakuten com a patrocinador principal. El primer matís és que l’acord s’ha de ratificar en una assemblea extraordinària de compromissaris, el 3 d’abril, amb el condicionant gens menor que el club no ha fet públics detalls econòmics, agafant-se a pactes de confidencialitat. Costa afinar en les valoracions si no hi ha concreció. Ja no només en les xifres, sinó també en els termes precisos de l’acord en termes tan rellevants com la incorporació de la marca en la denominació de l’estadi, un pas mai fet fins ara al Barça i que coincideix amb el procés de remodelació del recinte i l’exili previst per una temporada al Lluís Companys. Hauria valgut la pena desmarcar la denominació dels espais de patrocini més convencionals, per intentar obtenir més ingressos? Era una condició indestriable que imposava Spotify? Com més claredat, com més transparència hi hagi, més s’ajudarà a avaluar la dimensió de l’acord.
El primer impacte, però, és positiu. Res a veure amb vies alternatives que havien estat al damunt de la taula i que haurien generat polèmica. I a anys llum, no cal ni dir-ho, del que va representar l’entesa amb Qatar. El club s’associa amb una marca global potent, innovadora i moderna. Una aliança que es pot convertir en una plataforma de rellançament per al club en la seva dimensió més global i que li obre les portes d’un target al qual difícilment hauria aspirat per si sol. Pot ser una finestra per connectar amb públics més joves i li ha d’oferir unes possibilitats que segurament encara no albirem del tot. I ho fa, per posar-hi context, després d’haver perdut Messi, amb la fiscalia investigant les actuacions de l’anterior junta directiva, amb una feinada de por per refer una economia molt delicada i amb l’equip veient els partits de Champions des de casa. Entre els actius, això sí, hi ha el reclam de l’equip femení, que Spotify també ha sabut llegir i ha inclòs per associar-s’hi. Falten detalls i concreció, però d’entrada el Barça ha trobat un aliat molt atractiu.