L’EDITORIAL
La vela, eina de promoció de Barcelona i el país
Sense els obstacles de Lambán ni els del COE, tot ha anat rodat per dur la 37a edició de la copa d’Amèrica de vela, el 2024, a Barcelona. No ha fet falta gaire temps per donar forma a la candidatura i convertir-la en aposta guanyadora, perquè, aquí sí, hi ha hagut consens i cohesió entre totes les parts implicades. S’hi han posat bé l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació, la Generalitat i el Port de Barcelona, que han ofert el suport institucional necessari a Barcelona Global, que engloba el compromís dels promotors privats. I han convençut l’Emirates Team New Zealand, que defensa el títol i buscava seu després de la renúncia d’Auckland. Ni Màlaga, ni Cork ni Jeddah. Arribarà a Barcelona un esdeveniment de prestigi i molt recorregut. Una cita de primera magnitud, amb la pega que no és un esport de gaire seguiment a Catalunya, però que és un dels esdeveniments esportius més vistos a escala mundial.
Dur la copa d’Amèrica a Barcelona és una eina de promoció indiscutible. Calcula el Govern que tindrà un impacte de mil milions d’euros. Siguin del tot precisos i acurats els càlculs o no, és clar que l’esdeveniment, amb una inversió d’uns 75 milions exigida pels organitzadors, generarà un retorn positiu. No és només el període pur de competició, sinó que els equips s’instal·len a la seu molts mesos abans. I més enllà de l’impacte econòmic, és una oportunitat més per enfortir la imatge de Barcelona i del país de cara al turisme. Posats a trobar-hi més reclams amb valor, la de Barcelona serà la primera edició amb competició femenina. I altres elements interessants d’explorar, com que s’exigirà que les embarcacions de suport funcionin amb hidrogen verd. Amb dubtes que encara hi ha per resoldre, Barcelona i Catalunya tenen una bona oportunitat per presumir de capitalitat a través de l’esport.