L’EDITORIAL
Spotify en català, el primer guany
L’acord de patrocini entre el FC Barcelona va quedar ratificat per la primera assemblea de compromissaris desenvolupada de manera telemàtica. És precisament el vot telemàtic un dels apunts formals destacats de l’assemblea i que s’entreveu interessant de potenciar en futures cites, tot i que la innovació no ha resolt un dels punts que més grinyola, la participació. Dels 4.478 compromissaris, van acabar votant 906 socis, que és una xifra molt baixa tenint en compte l’univers social blaugrana. Són, de tota manera, les regles marcades pels estatuts, i té el seu sentit que decisions de transcendència com el canvi de nom de l’estadi necessitin ratificació.
D’entre els socis i sòcies que van votar, el suport va ser massiu, del 89%, malgrat que la confidencialitat imposada per Spotify a l’hora de facilitar les xifres de l’acord generava incertesa. L’aprovació reforça Joan Laporta, que ha superat un pas clau sense necessitat de fer oficials les quantitats ni d’haver de justificar amb gaire força l’històric canvi de nom de l’estadi. I sense discrepància. El president assegura que és el millor acord de patrocini que ha tingut mai el club i veu en l’entesa amb l’empresa sueca no només un element més de reparació d’una economia molt malmesa, que bona falta fa, sinó també una aliança estratègica. I, d’entre els detalls que no havien transcendit abans, destaca l’anunci que Spotify tindrà versió en català. Laporta ho circumscriu a la sensibilitat de la companyia respecte a la manera de fer i de ser dels culers. Diversos membres del Govern es van afanyar a celebrar l’anunci. En un món ideal, no hauria hagut de fer falta la intervenció del club perquè una plataforma amb tants seguidors a casa nostra tingués una versió en la nostra llengua. És d’agrair, en qualsevol cas, que el Barça faci d’ambaixador del país i de la llengua. El més que un club en un gest. Benvingut sigui.