L’EDITORIAL
El Dakar, les expectatives i l’absència
Torna el Dakar, en la seva quarta edició a l’Aràbia Saudita, amb el pròleg per tancar el 2022 i 14 etapes fins al 15 de gener –el dia 9 hi ha descans– amb més de 8.500 quilòmetres de recorregut fins a a Dammam, on esperen arribar tots els que s’hi posaran. Catalunya hi té una bona representació, amb 57 inscrits entre pilots, copilots i mecànics.
Un dels noms propis és Gerard Farrés, ara amb llum verd per aconseguir la victòria en la categoria SSV. Ja ho hauria pogut fer l’any passat, però el pilot establert a Manlleu va obeir les ordres d’equip que donava prioritat al seu company Austin Jones, a qui va cedir el lideratge i el títol l’últim dia. Farrés és un dels catalans amb aspiracions més fermes d’èxit, però n’hi ha més. Per exemple, en la mateixa categoria SVV, amb els copilots Oriol Mena i Oriol Vidal. En cotxes, hi ha copilots com Àlex Haro, Dani Oliveras i Lucas Cruz, que aspira al títol com a copilot de Carlos Sainz, sempre entre les patums amb Al-Attiyah, Loeb i Peterhansel. Pilots com Laia Sanz i Carles Checa tenen expectatives de millora després d’una primera experiència en cotxes al Dakar. I també hi arriba amb tota l’ambició Isidre Esteve, gràcies a la competitivitat i les garanties que ofereix el Toyota Hilux T1+. Il·lusions i reptes amb valor afegit, com el que encapçala Mercè Martí, que torna a participar-hi amb un equip íntegrament femení. O l’aposta per l’hidrogen del camió de Jordi Juvanteny.
El motor català té expectatives al Dakar, però també una absència que no podem passar per alt. Nani Roma, campió tant en cotxes com en motos, no hi serà per culpa d’un càncer de bufeta que li van detectar al març. Ja ha tornat a la competició, però no encara amb prou energia per afrontar la duresa del Dakar amb les garanties d’èxit que sempre ofereix i s’exigeix. I de ben segur que hi tornarà.