Opinió

La vida és dura al fons de la graella

Amb els recursos que té, cada cop que De la Rosa ha estat al davant d'un Marussia ha estat un petit miracle

Dilluns el pro­pi­e­tari de l'equip HRT va anun­ciar que el posa en venda. L'arri­bada, ara fa un any, del fons d'inversió The­san Capi­tal en subs­ti­tució del folklòric José Ramón Cara­bante es va ven­dre com un pas cap a l'esta­bi­li­tat. Les ganes, els diners –o totes dues coses alhora– els han durat un any. Nova fugida enda­vant per a l'equip que diri­geix Lluís Pérez-Sala i que lidera a la pista Pedro de la Rosa. També a la recerca d'esta­bi­li­tat. “Estem molt orgu­llo­sos de la tasca de tot l'equip i de l'excel·lent evo­lució espor­tiva acon­se­guida, però ha arri­bat el moment que l'equip con­tinuï crei­xent amb nous suports finan­cers. Estem segurs que el poten­cial espor­tiu de l'equip és enorme i que la presència de nous inver­sors pot impul­sar-lo expo­nen­ci­al­ment”, deia el comu­ni­cat de dilluns. Sona bé, no? La rea­li­tat, però, és pro­ba­ble­ment molt dife­rent i el que s'obre una nova incer­tesa, una altra post­term­po­rada de paràlisi com la que ja va viure l'equip a final del 2011 i que va ser la res­pon­sa­ble directa de tots els retards en la posada en marxa de l'equip i el mono­plaça. A menys que The­san –una soci­e­tat que es dedica a com­prar nego­cis amb pro­ble­mes o en pèrdues– tin­gui molt ben lli­gada la venda, l'hivern es pot tor­nar a fer llarg. Abans que comencés la tem­po­rada 2012 ja van sor­gir els pri­mers rumors que The­san es volia ven­dre HRT i va aparèixer el nom de Car­los Slim, el mexicà que diuen que és l'home més ric del món, res­pon­sa­ble directe de la car­rera de Ser­gio Pérez. Amb el Checo col·locat a McLa­ren i el seu lloc a Sau­ber pro­ba­ble­ment ocu­pat per un altre mexicà, Este­ban Gutiérrez, no veig quin interès pot tenir Slim en el dotzè equip de la F-1.

Perquè, no ens enga­nyem, amb el pres­su­post més baix, amb un mono­plaça sense evo­lució des de fa mol­tes cur­ses, sent –amb Marus­sia– l'únic equip que equipa motors Cosworth –com­prats a preu polític i de ren­di­ment infe­rior a la resta– no es pot aspi­rar a cap altra cosa que com­pe­tir amb Marus­sia, l'altre equip pobre. I cada vegada que De la Rosa –de Kar­tik­heyan, pilot de paga­ment, val més no par­lar-ne– ha estat al davant de Timo Glock i Char­les Pic, fos en cursa o en qua­li­fi­cació, ha estat un petit mira­cle atribuïble prin­ci­pal­ment al com­po­nent voca­ci­o­nal d'una gran part dels inte­grants de l'equip i a la sen­si­bi­li­tat tècnica i l'experiència de De la Rosa per detec­tar punts de millora.

Si HRT troba com­pra­dor i el futur pro­pi­e­tari de l'equip no va sobrat de diners –pro­ba­ble– tindrà la temp­tació de pres­cin­dir de De la Rosa, que no paga per córrer sinó que cobra. I si ho fa i fitxa un segon pilot de paga­ment, el meu pronòstic per al 2013 serà que HRT con­ti­nuarà sent l'últim de la gra­e­lla, però encara a més distància del penúltim. I d'aquí a un any, el nou pro­pi­e­tari també se n'haurà can­sat i aca­ba­rem donant la raó als que pen­sen que en la F-1 hi ha límit pres­su­pos­tari per dalt, però també per baix.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)