Opinió

Al final Messi entra en el joc olímpic

Serà Messi el fet diferencial de Madrid 2020 respecte de Madrid 2012 i Madrid 2016?

Messi, al final, ha aca­bat donant el seu suport a la can­di­da­tura de Madrid per orga­nit­zar els Jocs Olímpics d'estiu del 2020. Dimarts, a Bue­nos Aires, el juga­dor argentí del Barça es va posar la samar­reta de Madrid 2020 i va posar amb ella i amb la ban­dera de la can­di­da­tura madri­le­nya al cos­tat del pre­si­dent del Comitè Olímpic Espa­nyol (COE) i del pre­si­dent de la can­di­da­tura madri­le­nya. A la foto, però, que acom­pa­nya aquest arti­cle, només hi apa­rei­xen dues per­so­nes, Messi i Ale­jan­dro Blanco, i és que, per si algú encara no ho sabia, el pre­si­dent del COE és també el màxim res­pon­sa­ble de la can­di­da­tura de Madrid 2020.

Messi va rebre de valent quan es va fer córrer dies enrere que no havia vol­gut par­ti­ci­par en un vídeo de suport a Madrid 2020. Dimarts, Ale­jan­dro Blanco va negar que Messi els hagués fet un lleig, però això no va evi­tar que l'argentí tornés a rebre. Com que també és imatge de Turkish Air­li­nes, es diu que juga a dues ban­des. Com que anava ves­tit amb els colors de la selecció argen­tina també es diu que ho va fer com a capità de l'albi­ce­leste. Hagués fet el que hagués fet, li hau­ria tocat el rebre. Si Madrid 2020 gua­nya final­ment, tam­poc serà perquè Messi li doni suport. O pot­ser sí, perquè la resta de grans suports, amb Pau Gasol al cap­da­vant i Alonso, Nadal i com­pa­nyia al dar­rere, ja els van tenir en els fra­cas­sos del 2005, quan aspi­ra­ven als Jocs del 2012, i el 2009, quan volien els Jocs del 2016. Serà Messi el fet dife­ren­cial de Madrid 2020 res­pecte de Madrid 2012 i Madrid 2016?

Aquests dies pre­vis a l'elecció de la seu olímpica del 2020, recor­dem en aquest diari com van anar algu­nes coses en la cursa de Bar­ce­lona cap als Jocs del 1992. Més que res per l'habi­tual demanda de reci­pro­ci­tat pel suport que diuen que va rebre Bar­ce­lona. Un suport que es va rebre, és veri­tat, però quan ja no hi havia marxa enrere pos­si­ble, i que es va tro­bar a fal­tar, tant des del món polític com des del món de l'esport, quan el pro­jecte arren­cava.

Dimarts algú deia que el suport de Messi era tebi. En lle­gir-ho vaig recor­dar el suport que va donar el Real Madrid a Bar­ce­lona 92. Durant la tem­po­rada 1985/86 els equips de fut­bol i de bàsquet blancs van por­tar el logo­tip de Bar­ce­lona en les com­pe­ti­ci­ons euro­pees. Es va apro­var en l'assem­blea del 23 de setem­bre del 1985. En la nota que va fer el Real Madrid es deia: “En vista de la petició del secre­tari d'estat per a l'Esport, en res­posta de les auto­ri­tats espor­ti­ves espa­nyo­les, refe­rent a la pro­moció de la can­di­da­tura d'Espa­nya que pre­si­deix Sa Majes­tat el Rei per als Jocs Olímpics del 1992, el Real Madrid [...] por­tarà a les seves samar­re­tes el logo­tip en tots els par­tits inter­na­ci­o­nals en què inter­vin­gui. El Real Madrid [...] ho farà un cop més com a home­natge a l'esport espa­nyol.” En el comu­ni­cat no hi apa­reix la paraula Bar­ce­lona. El Madrid va donar suport a Espa­nya. Com sem­pre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)