Un Barça innovador i participatiu
1 La comparativa a la baixa: Ens diuen que el Barça és més transparent, participatiu i democràtic que el Real Madrid, un argument que associa un topall imaginari amb el model de Florentino Pérez. I no, cal cercar una nova manera de fer allunyada de models presidencialistes, més incloent.
2 L'assemblea del passat: L'organització de l'Assemblea de Compromissaris és desfasada. El funcionament des de sempre ha estat excessivament teledirigit i limita la participació del soci –més aviat a una petita part dels socis– a una tarda durant tot l'any.
3 Usar les xarxes socials: És genial que el Barça sigui el club esportiu amb més seguidors a les xarxes socials, però hi ha dos elements fonamentals per treure'n molt més suc: la moneritització dels seguidors (rendiment econòmic de cada seguidor que té el Barça a les xarxes) i la participació (que els seguidors puguin fer propostes per millorar el club).
4 Els estatuts: El Barça s'ha d'obrir de bat a bat, la directiva no ha de témer que la participació dels socis li compliqui la vida, sinó tot al contrari. Perquè el Barça sigui viu cal que els socis i els seguidors siguin actius. En el cas dels Estatuts aprovats, per a la propera ocasió, seria bàsic que es poguessin fer propostes prèvies i incentivar decididament la informació als socis.
5 Barça intel·ligent: És molt fàcil i molt banal menysprear la participació dels socis amb l'argument que és ingovernable un club on s'hagi de votar qualsevol cosa que es faci. Senzillament es tracta de fomentar una cultura democràtica i entendre que podem crear un smart Barça. I és que la participació dels socis i seguidors no és un caprici, ni una manera de tenir la massa discreta, sinó una eina per crear una entitat plenament intel·ligent, que pugui detectar els problemes i pugui generar oportunitats de negoci.
6 Referèndum anual: Fora bo incorporar un referèndum anual amb diferents aspectes per poder-los decidir entre tots els socis i, sobretot, preservar als Estatuts que segons quines decisions cabdals (possible conversió a Societat Anònima Esportiva o construcció d'un nou estadi) només es puguin aprovar per referèndum per una majoria dels socis del club.
7 Experiència al Camp Nou: El Barça ha de seguir els passos dels 49ers de San Francisco de futbol americà i arribar a un acord amb una empresa per desenvolupar l'experiència tecnològica dels aficionats que van al Camp Nou. Una connexió a internet de qualitat i elements d'oci vinculats a la tecnologia són viables.