Oh benvinguts, passeu passeu...
Que el Barça aposta per les seccions és una evidència des del punt de partida que cap d'aquestes pot sobreviure per si mateixa i ha de viure del germà gran que és el futbol en una lluita desigual amb altres clubs catalans. És cert que hi ha veus crítiques per haver suprimit algunes seccions com el beisbol, però tenint en compte la despesa que es fa amb el bàsquet, l'handbol, l'hoquei sobre patins i el futbol sala, em sembla que queda més que justificada l'aposta que es fa des del club. Evidentment, com qualsevol empresa –encara que fins ara no hagués passat– quan hi ha una inversió tan gran el que es busca, com a mínim, és un retorn. I en els darrers anys, tot i que totes les seccions són capdavanteres a Europa, no n'hi ha hagut gaire. Es deia que el club era massa hermètic, i ara es vol acostar al poble. És per això que el Barça ha decidit fer un pas sense precedents. Una idea plantejada per Ferran Márquez, fins a l'estiu responsable de relacions externes de les seccions, s'ha portat a la pràctica: els mitjans de comunicació podran entrar als vestidors de les seccions. Això, automàticament, suposarà tenir facilitats per entrevistar protagonistes i, en conseqüència, sortiran reproduïdes a ràdios, televisions, diaris, webs.... Gran decisió. El periodista Àlex Gozalbo va publicar un estudi en què analitzava la presència de públic al Palau Blaugrana aquest curs de les seccions professionals: bàsquet (4.876 espectadors), futbol sala (2.484), handbol (1.903) i hoquei sobre patins (921), sense comptar el Barça B, també professional. La mitjana d'assistència al Palau Blaugrana aquest curs és doncs de 2.463 espectadors. Es parla de fer el nou Palau, però el que és bàsic és que la gent s'identifiqui amb aquestes seccions i sobretot les vegi i les escolti. El web penja cada dia alguna notícia de la secció en una feina impecable des del club. La decisió del club d'obrir els vestidors és un primer pas. Un pas molt important.