Som el que guanyem
Canviar-ho tot perquè tot continuï igual. El president Bartomeu ha ordenat fer canvis en l'organigrama directiu, ha creat una àrea de mèdia i comunicació liderada per Manel Arroyo i, més destacable encara, s'ha eliminat la figura del portaveu del club que representava Toni Freixa. Esperem que els canvis siguin del tot encertats, però amb aquesta decisió no s'afronta el problema real de la nova presidència, que no ens enganyem, és de legitimitat democràtica. La millor opció és, sens dubte, que Bartomeu convoqui eleccions i, si ho vol, que es presenti i que les guanyi. Sens dubte, els socis tenim dret a decidir el nostre president.
El referèndum del nou Camp Nou. Seguint la lògica que la millor opció és que Bartomeu convoqui eleccions com abans millor per respecte als valors democràtics que sempre han fet del Barça més que un club, és un error convocar ara un referèndum sobre la idoneïtat o no de tirar endavant la proposta de remodelació del Camp Nou. El millor, cal repetir-ho, ja que sembla que la junta no vol rectificar, és que en unes eleccions tots els candidats puguin fer la seva proposta sobre el Camp Nou i que els socis puguem escollir la que més ens agradi.
‘Som el que mengem.' Si hi hagués un acord del Barça amb la cadena de menjar ràpid McDonald's seria si més no discutible. Sobretot, per la falta de coherència. Engegar fa uns mesos la campanya Som el que mengem, mitjançant la qual el Barça volia transmetre bons valors de conducta alimentària i signar un acord amb McDonald's transmetria la sensació que la mancança d'aquesta junta directiva no és només de comunicació, sinó en massa ocasions, de fer-se gols en pròpia porteria, fruit d'incoherències i de falta de sentit comú.
La final de la copa. Malgrat que la copa del Rei no és, ni de bon tros, el títol més important de la temporada, és un gran notícia que el Barça hagi arribat a la final. Poder-la guanyar contra el Real Madrid és un element encara més positiu, un repte de transcendència.
100 milions de fans. A part d'arribar a la final de la copa, una altra bona notícia ha estat assabentar-nos que el Barça ja té 100 milions de fans en les xarxes socials. Aquesta dada, que consolida el club en el lideratge global, constata una vegada més una de les més grans oportunitats a través de les qual el Barça pot fer un creixement d'ingressos destacable. Es tracta de vendre productes a aquests 100 milions de fans, per treure'n rendiment econòmic i també per fidelitzar-los en el barcelonisme.
El City. El gran repte des que ha començat la temporada és l'eliminatòria contra el Manchester City. La Champions és la gran competició i el Barça no n'ha de quedar eliminat en els vuitens de final. Tot el contrari. Tenim equip per ser, com fa molts anys que hi som, almenys en les semifinals. Confiem-hi i fem pinya per guanyar aquesta eliminatòria.