Opinió

I quan tot s'ha acabat, una gira

Posats a fer viatges llargs, per què no quan ja no hi ha risc que t'alterin la temporada?

Amb copes, Champions i amb moltes coses en joc en altres categories, l'activitat i l'actualitat dels equips de primera divisió, com és obvi, queda arraconada. Desconnectes, et distreus i de cop i volta veus l'Espanyol jugant a l'Equador. I resulta que el València, quatre dies després de tancar la competició a Almeria i garantir-se el bitllet per a la lliga de campions, va jugar un partit a Columbus (Ohio). I que el Sevilla tenia programat ahir, encara de ressaca pel títol de l'Europa League, un partit al camp del Hassania d'Agadir (Marroc). El Vila-real encara va marxar més lluny, fins a Austràlia, per jugar contra l'Adelaide United i el Brisbane Roar. Què fan, tots aquests clubs? No en tenien prou, de jugar? Han descobert una mina que la majoria no han explotat encara?

Sembla antinatural i molt forçat però, ben mirat, fer una gira un cop acabada la competició té el seu què. Posats a haver de fer viatges llargs i jugar partits de costellada per compromisos que no estan directament relacionats amb l'esport però que l'economia dels clubs agraeix, per què no fer-los quan ja no hi ha risc que t'alterin la programació de la temporada? És clar que els jugadors són els primers que no ho deuen veure gaire clar, però allargar una mica el curs si no s'ha consumit ni el maig tampoc pot ser cap drama. Una altra cosa és com s'ho prenguin, és clar. Però si els paguen rai, tot és relatiu. Tampoc ningú garanteix que jugar durant la pretemporada els faci més competitius.

Ja m'estava començant a creure els avantatges de la posttemporada. Però he comès la imprudència d'anar a buscar què ha mogut exactament l'Espanyol, el València, el Sevilla i el Vila-real. Es veu que aquestes gires formen part de l'LFP World Challenge, un programa impulsat per la Lliga amb la col·laboració del Consejo Superior de Deportes, amb durada fins la temporada que ve. Un desafiament que, segons van assegurar els que el van presentar, té com a objectiu difondre els valors de la marca España. Mirat així, ja té sentit que tot plegat sigui tan descafeïnat. Massa espai que els hauré dedicat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)