Opinió

‘Fair play' electoral?

Fixar la data
de les eleccions
per al dissabte 18
de juliol és una nova prova que això
no serà ni net
ni polit

Ha començat la cursa. El Barça és tan impe­rial que mal­grat que el cent per cent dels pre­si­dents sur­ten amb fang fins al coll i la gran majo­ria dels direc­tius mar­xen amb tics ner­vi­o­sos que no tenien quan van entrar, sant tor­nem-hi: Toni Freixa i Agustí Bene­dito ja s'han pre­sen­tat en públic i avui Jordi Farré apro­fun­dirà en el seu pro­grama. Per a la set­mana que ve: Josep Maria Bar­to­meu, Jordi Majó i Jan Laporta. Sis pre­can­di­dats i veu­rem quants can­di­dats.

Seran unes elec­ci­ons com­pli­ca­des. En el pro­jecte espor­tiu de tots els pro­gra­mes només hi cabrà el debat del fut­bol de base, ja que la FIFA no per­met lluïments indi­vi­du­als en forma de fit­xat­ges i la ban­queta està per­fec­ta­ment ocu­pada per Luis Enri­que. Toni Freixa va ence­tar la dis­cussió en la seva pre­sen­tació de dime­cres, però totes les parts hi insis­ti­ran. En el tema de la secre­ta­ria tècnica hi haurà mati­sos, però també és evi­dent que cap pre­can­di­dat s'atre­virà mai a dis­cu­tir el model. Per for­tuna està con­so­li­dat i, veient la tra­jectòria del Real Madrid de Flo­ren­tino, el seu valor és cada dia més gran. Què paga­ria el senyor Pérez per ser l'amo del model blau­grana? Aquest cop, doncs, les bufe­ta­des no tin­dran res a veure amb la pilota.

Els pro­gra­mes entra­ran en con­flicte –ja veu­rem si en una sim­ple bata­lla o en una guerra mun­dial– en temes com Qatar i l'Uni­cef, la cons­trucció del nou Camp Nou i l'Espai Barça, la judi­ci­a­lit­zació ver­go­nyant del club, la sanció de la FIFA i, fins i tot, el posi­ci­o­na­ment de l'enti­tat en el procés català. I aquí no hi haurà pie­tat, ja que totes les cau­ses són prou impor­tants perquè els aspi­rants es posi­ci­o­nin davant dels socis.

El procés ha començat fatal i totes les parts ho saben. S'accepta que el pre­si­dent Bar­to­meu fitxi Aleix Vidal dos dies abans de dimi­tir encara que d'aquí a un mes l'exju­ga­dor del Sevi­lla val­dria la mei­tat de diners (pagats pel Barça, és clar); s'accepta que la tarda abans de ple­gar reno­vin Alves i Luis Enri­que perquè una foto és una foto, i dues són la repera. En fi, com espor­ti­va­ment són dues bones notícies, obvi­a­rem l'actu­ació elec­to­ral evi­dent. Va ser una bona mani­o­bra, una més d'aquell full de ruta ideat per qua­tre per­so­nes (i ama­gat fins i tot als com­panys direc­tius) el mes de gener i que ha por­tat el pre­si­dent a pro­ta­go­nit­zar més de cent actes pagats pel FC Bar­ce­lona uti­lit­zant l'estruc­tura i els tre­ba­lla­dors del club en bene­fici propi. S'accepta pop com a ani­mal de com­pa­nyia.

Ara bé, fixar la data de les elec­ci­ons per al dis­sabte 18 de juliol és una nova prova que això no serà ni net ni polit. Posar tra­ves a la democràcia és lícit, però extra­or­dinària­ment repro­va­ble i embruta un dels valors més sagrats de l'enti­tat. El Barça, que sem­pre ha estat al cos­tat de tots els movi­ments soci­als impul­sats per la ciu­ta­da­nia cata­lana, no pot embru­tar les seves pròpies elec­ci­ons amb movi­ments que allu­nyin els socis de les urnes per pro­vo­car una par­ti­ci­pació baixa que afa­vo­reixi els interes­sos de l'amo. I encara menys fer veure que tots som rucs. “Posem les elec­ci­ons en dis­sabte, però diem al direc­tor gene­ral del club que bus­qui auto­cars per afa­vo­rir l'assistència.” Sí però no. Actu­a­ci­ons habi­tu­als del Barça del pas­sat en un moment en què es dis­cu­teix el Barça del
futur.

El Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal

Ha decla­rat il·legal el decret de con­vo­catòria de la con­sulta del 9 de novem­bre pas­sat. Bona nit i tapeu-vos! Tenim pressa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)