L'EDITORIAL
Una xifra de patrocini insuficient
i alinea el trident més enlluernador del futbol mundial
Fa de molt mal explicar que el Barça només hagi aconseguit 36 milions d'euros de patrocini pel pròxim any en la pròrroga de l'acord amb Qatar Airways. Els arguments negociadors blaugrana per equiparar-se a les xifres que reben els altres equips més poderosos del planeta –90 el Manchester United– són de calaix. El Barça té a les seves files Messi, el millor jugador de tots els temps. Alinea cada setmana el trident més enlluernador del futbol mundial i ve d'una temporada d'èxits en què ha guanyat la lliga, la copa, la supercopa d'Europa i el mundial de clubs del Japó. Els arguments són inqüestionables i haurien hagut de permetre tancar un acord molt més elevat que el que es va fer públic dimarts. Però encara fa de més mal explicar que el president, Josep Maria Bartomeu, anunciés fa un any que el valor al qual aspiraven eren els 65 milions, que no tancarien cap acord inferior als tres anys i que esperaven incrementar encara més els ingressos alliberant el patrocini de la samarreta d'entrenament. La situació actual és que han hagut d'assumir l'oferta per un any de Qatar i que no representa cap increment. Mentrestant, negociaran una nova proposta per obtenir els ingressos que pertocarien a una entitat que en l'última dècada ha tingut una notorietat mundial exponencial gràcies als títols aconseguits, a l'estil de joc i al poder mediàtic de les seves figures.