Barça

Això és per sempre

El Barça va celebrar la Champions aconseguida a Eindhoven davant 2.000 culers congregats a la plaça de Sant Jaume

Les jugadores, entregades, van agrair el suport a l’afició i van avisar que l’any que ve hi volen tornar

De res­saca en res­saca. Després de la boge­ria vis­cuda a Eind­ho­ven, les juga­do­res del Barça van allar­gar la feli­ci­tat cele­brant la Cham­pi­ons amb la seva afició a casa, a Bar­ce­lona. Les fla­mants cam­pi­o­nes d’Europa tenien 2.000 culers espe­rant-les amb can­de­le­tes a la plaça de Sant Jaume. Volien ova­ci­o­nar les heroïnes del Phi­lips Sta­dion, on van cap­gi­rar un 0-2 en con­tra, i volien veure amb els seus pro­pis ulls l’anhe­lada copa que l’any pas­sat va esca­par-se a Torí.

Amb l’himne de la tem­po­rada de fons, el Coti x Coti de The Tyets, les blau­grana van entrar cami­nant en un esce­nari que enyo­rava les cele­bra­ci­ons del Barça, per­du­des des de fa anys. Les cares de les juga­do­res ho deien tot: bufan­des a l’aire, som­riu­res, alli­be­ra­ment. A la porta del Palau de la Gene­ra­li­tat les espe­rava el pre­si­dent, Pere Ara­gonès. Després d’alguns dis­cur­sos i actes pro­to­col·laris, les fut­bo­lis­tes van diri­gir-se al balcó. Era el moment més desit­jat per l’afició: l’hora de sen­tir les seves cam­pi­o­nes. Pri­mer van aparèixer les capi­ta­nes, a més de Han­sen, acom­pa­nya­des de Joan Laporta, Jona­tan Giráldez, Xavi Puig i Pere Ara­gonès. L’entrada de la copa va fer escla­tar els culers. “Ja la tor­nem a tenir aquí”, va cri­dar Ale­xia Pute­llas, que, com cada mem­bre de la plan­ti­lla, va voler agrair a l’afició el suport. “Sou la millor afició del món”, va cri­dar un eufòric Jona­tan Giráldez. De fet, aquest va ser el mis­satge que més es va repe­tir en tots els dis­cur­sos. Ara bé, el pro­ta­go­nisme se’l van endur els diver­sos càntics de l’equip. “Un dia de par­tit” va ser el més repe­tit, però també van sonar altres clàssics i, evi­dent­ment, també van recor­dar el seu gran rival, el Real Madrid.

En aquesta estona al balcó, Clàudia Pina va ser una de les juga­do­res que van lide­rar la festa, però també hi van par­ti­ci­par Mapi, Bronze –que es va atre­vir amb el català, com Walsh– o Codina. D’altres, com Aitana o Salma, pràcti­ca­ment no tenien veu. I d’altres, sobre­tot les més noves, es van mos­trar una mica tímides. Totes, però, només van tenir parau­les d’agraïment a l’afició. “Gràcies per ser aquí. Us vam fer patir i ens sap greu, però la recom­pensa és més que agraïda. No us ho diem prou, però és espe­cial el que esteu fent i el que estem cre­ant com a club”, va sen­ten­ciar Jana Fernàndez, la juga­dora que ha pas­sat per totes les cate­go­ries del Barça. La seva gran amiga, Bruna, va poder cele­brar els seus 21 anys de la millor manera pos­si­ble. Ara bé, mal­grat que feia poc més de 24 hores que s’aca­bava de gua­nyar la segona Cham­pi­ons, algu­nes fut­bo­lis­tes ja mira­ven cap a l’any que ve. “Vull una altra copa”, va dir Osho­ala. “L’any que ve vull repe­tir-ho amb vosal­tres”, decla­rava una acla­mada Crno­gor­ce­vic. Paños també va dei­xar clara la fam de títols de l’equip.

De la Gene­ra­li­tat a l’ajun­ta­ment, on les espe­rava l’alcal­dessa en fun­ci­ons, Ada Colau. Un cop pas­sat el pro­to­col, les juga­do­res van tor­nar a sor­tir al balcó i es van repe­tir els matei­xos mis­sat­ges i càntics que ja s’havien llançat des de l’altre cos­tat de la plaça de Sant Jaume, però l’afició no es movia d’allà. Una Cham­pi­ons és una Cham­pi­ons i merei­xia una bona cele­bració.

LES PARAULES DE LES CAMPIONES

Gràcies per tot l’esforç. La remuntada va per vosaltres. Sou els millors
Alexia Putellas
jugadora del barça
Gràcies al Barça per l’oportunitat que m’ha donat i per fer-me la persona més feliç del món
Jonatan Giráldez
Entrenador del barça
És especial compartir la Champions amb vosaltres. Hem creat una sintonia maca
Aitana Bonmatí
jugadora del barça
El vostre suport significa tot per a nosaltres. Gràcies, des del fons del meu cor
Fridolina Rolfö
jugadora del barça

Aragonès, Colau i la importància dels referents

Tant el president de la Generalitat, Pere Aragonès, com l’alcaldessa en funcions de Barcelona, Ada Colau, van destacar la transcendència social d’aquest Barça. “Vau aconseguir una gran gesta, però no és una excepció. Porteu molt temps treballant amb els millors valors de l’esport per aconseguir fites que mai ningú havia pensat abans que es podien aconseguir. Heu esdevingut referents”, va dir Aragonès. “Gràcies per fer-nos somiar. Vam patir amb vosaltres, però ens vau regalar una remuntada èpica que no s’oblida. Sou referents indiscutibles per a nens i nenes. Necessiten referents femenins”, va cloure Colau.

Joan Laporta, orgullós de l’equip

El president del Barça, Joan Laporta, irradiava felicitat. El màxim dirigent de l’entitat va ser el primer de rescatar aquella frase de Pep Guardiola després de la copa d’Europa del 1992, actualitzada el 2009 després del triplet. “Ciutadans de Catalunya, la Champions del femení ja la tornem a tenir aquí”, va exclamar en el discurs al Pati Gòtic, al costat de Pere Aragonès. Ja al balcó del Palau de la Generalitat, Laporta va enviar un missatge a l’afició. “Aquesta Champions és gràcies a vosaltres. Esperem donar més alegries amb aquest equip que ens fa estar orgullosos de ser del Barça”, va sentenciar un eufòric Joan Laporta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)