Vistiplau del soci
Joan Laporta i la seva junta superen l’assemblea ordinària, amb aprovació dels números, en un acte de defensa del club
El president s’emociona després del seu discurs contra els que volen embrutar la imatge del Barça
No va tenir problemes Joan Laporta i la seva junta a l’hora de superar l’assemblea general ordinària feta en format telemàtic, malgrat que alguns socis compromissaris havien demanat la presencialitat. L’examen va ser aprovat. Un gest de confiança del soci culer a la gestió del club, que continua el seu procés de recuperació i estabilització econòmica, esportiva i institucional. De fet, el futbol i l’esport pràcticament passen a un segon pla, avui. L’explosió del cas Negreira aquest 2023, amb la recent imputació del mateix Laporta, són el primer punt de l’ordre del dia. També ahir, el procediment judicial obert contra el club va ser protagonista en un acte de defensa del president blaugrana, que va aprofitar l’ocasió per demanar unió al barcelonisme per superar aquesta situació.
El discurs de Laporta va ser contundent. “La història del Barça no s’embruta. El cas Negreira és l’atac més ferotge a la imatge i a la reputació del club. Aquesta campanya de desprestigi no l’hem de permetre. No hem fet res del que se’ns acusa”, va arrencar el president, que va tornar a apuntar a Madrid. “Hi ha un madridisme sociològic a cada centre de poder de la capital. En la primera etapa ja vam competir i vam guanyar. Imagineu-vos com se senten quan veuen que hi ha un nou Barça que va millor. És evident que són els promotors d’aquesta trama que s’ha perpetrat per tal de desestabilitzar-nos i controlar-nos. Guanyarem el procediment judicial. El club, més d’hora que tard, en sortirà absolt i repetirem el millor Barça de la història”, va assegurar Joan Laporta, que va afirmar que la recuperació del club és fruit de la unió. “El Barça només ens té a nosaltres, als barcelonistes. No tenim ni volem tenir un estat poderós al darrere ni uns milionaris que ens controlin”, va dir. Una unió il·lustrada en el bon rotllo que es va veure entre Laporta i algunes de les figures més crítiques amb la gestió del club, com ara Joan Gaspart o Josep Maria Minguella.
Els comptes, aprovats
Més enllà del discurs de Joan Laporta, l’assemblea tenia com a punts clau l’aprovació dels comptes de l’entitat. Els socis compromissaris van donar el vistiplau al tancament de l’exercici econòmic del curs 22/23 amb un total de 376 vots a favor, 45 en contra i 20 vots en blanc. Un curs que es va tancar amb uns beneficis nets de 304 milions d’euros, 30 més dels que s’havien pressupostat en un inici. El club va aconseguir uns ingressos d’explotació de 1.259 milions. amb una despesa de 1.165 milions. Aquests ingressos van ser, en part, gràcies a les anomenades palanques. Pel que fa al pressupost per aquesta nova temporada, la 23/24, es va aprovar amb 372 vots a favor, 37 en contra i 12 vots en blanc. Un pressupost amb menys ingressos (859 milions) degut a la desaparició de les palanques i al trasllat a Montjuïc, tal com va puntualitzar el vicepresident econòmic, Eduard Romeu. “Hem hagut de prendre decisions gens senzilles d’executar. Sense cap operació extraordinària som capaços de no perdre diners. Esperem 78 milions menys d’ingrés d’explotació de l’estadi i el museu”, va explicar.
La part esportiva
En el tram final de l’assemblea, Rafa Yuste, vicepresident esportiu, va voler ressaltar la figura dels nous integrants de l’àrea esportiva, com Deco i Bojan. El portuguès va defensar la plantilla que s’ha confeccionat malgrat la situació econòmica. “Hem estalviat 161 milions d’euros en la massa salarial. Tenim diversos objectius de gestió: controlar les inversions i cost salarial, la política salarial i de prima. Volem competir al màxim nivell mantenint l’estil Barça”, va cloure.
Ambilight TV passa l’examen
Més enllà dels números de l’entitat, hi havia un tercer punt en l’ordre del dia que requeria l’aprovació dels socis compromissaris de l’entitat. Aquest era l’acord amb Ambilight TV, un dels nous patrocinadors del Barça, aprovat amb 326 vots a favor, 39 en contra i 24 vots en blanc. El vicepresident de l’àrea de màrqueting, Juli Guiu, va desgranar alguns aspectes del contracte, que té una durada de quatre anys amb possibilitat d’allargar-lo dos anys més. El logotip d’Ambilight estarà a la màniga de la samarreta. A més, serà proveïdor oficial de pantalles per a l’Spotify. Camp Nou i tindrà presència en els panells publicitaris i les lones publicitàries de les porteries.
L’Espai Barça, el projecte “més important del futur del club”
La vicepresidenta institucional del Barça, Elena Fort, es va encarregar d’actualitzar l’estat de les obres de l’Espai Barça, que va definir com “el projecte més important del futur del club”. Fort va fer un repàs de tot el que s’ha fet fins ara, amb l’enderrocament del vell Camp Nou i la concessió de la llicència d’obres com a punts més destacats. “Hem acabat la primera de les fases essencials del projecte i tenim la llicència definitiva de construcció. Tenim els permisos per començar les obres”, va dir. Sobre el trasllat a Montjuïc, Fort va qualificar-lo d’una experiència “positiva” tant per la mobilitat com l’afluència de socis i aficionats. La vicepresidenta institucional va explicar també els propers passos a seguir. “D’aquí al novembre del 2024, haurem tornat a l’Spotify Camp Nou amb una capacitat de 65.000 espectadors entre la primera i la segona graderia i el museu definitiu estarà obert. L’agost del 2025, tindrem l’estructura total de la tercera graderia amb una capacitat del 90%. La coberta estarà acabada i la botiga haurà obert. L’agost del 2026 estarà acabat i el podrem inaugurar”, va explicar Fort, que va fer una crida als socis per actualitzar el cens per tal de saber quanta gent podrà venir al nou estadi. “Estem treballant en el retorn al nou Spotify Camp Nou”, va dir. Finalment, Fort també va detallar que el club es troba en la fase de disseny del nou Palau Blaugrana.