Reus

Reus

El reclam del rock

El Reus promociona els seus partits amb rèpliques de portades de discos clàssics

La idea forma part d'una estratègia que vol donar visibilitat al club des de la informalitat

La segona divisió A té enguany un nou al·licient: esperar que el Reus acabi els seus partits com a visitant. És llavors quan el club actualitza el seu perfil a les xarxes socials amb el cartell del duel que s'ha de jugar el cap de setmana següent a casa. L'única certesa que hi ha és que serà un homenatge a algun disc clàssic, amb els jugadors com a protagonistes. L'últim, per promocionar el matx de diumenge contra el Llevant, és una rèplica del Highway to hell d'AC/DC. Ja s'han utilitzat set discos, amb noms de bandes mítiques o artistes gegants com ara Nirvana, Madness, Queen, David Bowie o Bruce Springsteen. S'hi ha colat també un grup nostrat i més contemporani dels futbolistes, Manel.

Darrera d'aquesta idea, que està tenint repercussió mediàtica ja internacional, hi ha el responsable de comunicació del club, Xavi Guix. “Jo estic molt vinculat al món de la música, toco en un grup, i vaig pensar que seria bona idea reproduir portades de discos mítics que tothom conegui, ja que l'any passat vam fer el mateix amb diferents còmics i va funcionar bé”, relata Guix, que va convèncer el club i va posar fil a l'agulla. “Vaig contactar amb el Sergi Herrera i el Marc Martínez, de l'estudi OVNI, els vaig exposar la idea i, a partir de llavors, fem una reunió mensual per decidir quins discos utilitzarem”, explica. El pas següent és anar a l'estudi del fotògraf Ferran Estivill, i tot comença a prendre forma.

La iniciativa ha enganxat també els futbolistes. “Quan quedem amb ells per anar a l'estudi cada cop hi ha més conyes, i s'ho prenen amb ganes”, explica el cap de comunicació del Reus, que els manté a l'expectativa: “Fins al mateix dia de la foto no els dic de què va el disc, i s'hi han d'adaptar. En l'última sessió, per exemple, a Guzzo li va tocar lluir les banyes, perquè era el més jove i la resta de jugadors no volien portar-les.”

Una garantia d'èxit

El rebombori mediàtic que ha generat aquesta idea ha anat creixent en les últimes setmanes. En aquest aspecte, Xavi Guix té molt clar que la base de seguidors que tenen els grups ajuda a fer que els cartells vagin agafant volada. “Al principi la idea va cridar molt l'atenció en l'àmbit local, però darrerament el rebombori ha anat in crescendo, ja que Bruce Springsteen i AC/DC tenen molts fans a internet i ens donen visibilitat”, diu l'ideòleg dels cartells, que disposa de la complicitat de les xarxes socials i ja està rebent idees. I és que la gent està a l'expectativa, ja que hi ha grups com els Beatles o els Rolling Stones que encara no tenen la seva versió del cartell.

Aquesta iniciativa forma part d'una estratègia de màrqueting més amplia, en què el Reus utilitza les xarxes socials de forma informal per buscar la complicitat amb altres clubs i amb la mateixa massa social. En aquest aspecte, Xavi Guix està contentíssim de com està evolucionant tot: “Vam començar la temporada 2013/14 i va costar arrencar, però a poc a poc hem anat creixent. En aquest aspecte, hi va haver un abans i un després amb l'eliminatòria de copa amb l'Atlético de l'any passat. També és cert que ens han acompanyat els resultats, perquè si la pilota no entra ja pots fer els actes i les promocions que vulguis, que és difícil créixer socialment.”

Estratègia marcada
L'estratègia de comunicació i màrqueting del Reus de les últimes tres temporades està marcada per l'ús informal de les xarxes socials i la forma planera i directa de relacionar-se amb l'entorn, allunyada de les estratègies més convencionals i rígides. Una filosofia cada cop seguida per més clubs, com ara el Leganés, que enguany ha irromput amb força en el panorama comunicatiu de primera divisió gràcies a l'originalitat dels seus cartells.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)