Girona

Per donar i per vendre

El Girona, que estrenarà un acord amb Umbro a primera, ha vestit sis marques de roba durant els nou cursos a segona A

Citylift, que també tanca cicle, és l’únic patrocinador amb més d’una temporada al pit

Amb nou temporades a segona A, hi ha hagut espai per a 131 jugadors, deu entrenadors, sis presidents i sis directors esportius. La varietat també ha arribat a la indumentària de l’equip, que ha canviat de colors –especialment les suplents–, de patrocinador principal i de marca de roba. I no s’acaben aquí, perquè l’estrena a primera coincidirà amb nova marca de material (Umbro) i nou patrocinador.

El Girona va arribar a la LFP vestit amb Diadora. A mitja segona temporada, però, va trencar l’acord amb la marca italiana i es va entendre amb Elements, amb la qual tampoc va acabar gaire bé. A partir d’aquí, hi va haver apostes d’una sola temporada, i amb un ventall que anava des de Nike –la que va proposar un model més peculiar de la samarreta blanc-i-vermella– fins a la desconeguda marca andalusa Kedeké. El 2014, el Girona va començar una relació amb Kappa, que s’ha mantingut durant les tres temporades en què l’equip de Machín ha buscat amb insistència l’ascens a primera divisió.

De la indumentària principal, els canvis que més han cridat l’atenció han estat als pantalons, després que, amb Nike, el club decidís substituir el blau pel vermell. Aquesta idea es va mantenir també els tres anys posteriors, amb Luanvi, Kedeké i la primera experiència amb Kappa, fins que l’estiu del 2015 es va recuperar el color blau per als pantalons. En moments puntuals, per evitar confusions, l’equip també ha vestit pantalons blancs.

La varietat, com és cada cop més habitual en els equips, s’ha multiplicat en les samarretes suplents. En les primeres temporades en la categoria de plata, van predominar el blau, el negre –monocolor, tant samarreta com pantalons– i el taronja. El curs 2012/13, el club va apostar per una de les més celebrades entre l’afició, la de la senyera. De tota manera, només va tenir una temporada de vigència. El groc, el neroazzurro i el blau cel com a aclucada d’ull al Manchester City han estat els últims models.

En nou anys, hi ha hagut vuit logotips de patrocinadors diferents al pit dels jugadors. L’únic que s’ha allargat per dues temporades és Citylift, que acaba de tancar l’etapa. En les temporades 2009/10 –va acabar amb una estranya relació amb una casa d’apostes per internet ben poc coneguda–i 2010 –el Patronat va acabar passant dels pantalons a la samarreta–, l’equip va estar com a mínim mitja lliga sense lluir patrocinador.

MOLTS CANVIS

8
patrocinadors
diferents han dut els jugadors del Girona al pit durant l’etapa a segona A.

EQUIPAMENT TITULAR

El canvi més notori, als pantalons: es va recuperar el blau després de quatre anys de vermell

LA SUPLENT

La senyera va ser una de les més celebrades, tot i que només va durar un curs

Mosaics de samarretes a les grades

X.M.

Tot i que ha estat habitual que el club esgotés l’estoc de samarretes a la venda, el marxandatge ha anat funcionant, i cada cop és més corrent veure els aficionats –sobretot els dels gols i de preferent– vestint la samarreta en els partits del Girona. Amb tants dissenys diferents les últimes temporades, les grades són un mosaic que serveix per fer memòria dels models que ha anat acumulant el club, especialment des de l’arribada a segona A, tot i que també es veuen algunes samarretes vintage.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)