L’ucraïnès Madonich (ILCA 6) invicte en l’estrena de la 47a Christmas Race
Núñez i De March van líders en 29er, i l’holandès Hartsink (ILCA 4) i els britànics Sewell i Valentine (420) els altres primers classificats
L’ucraïnès Oskar Madonich és l’únic que guanyava les tres mànegues celebrades a la classe ILCA 6 en aquesta segona jornada de la Christmas Race, la primer en que s’ha pogut competir, i ha finalitzat el dia com l’únic regatista invicte en aquesta 47a edició. El domini de Madonich ha estat total i absolut, fent-ho a més a la classe més nombrosa amb 68 vaixells en la línia de sortida. L’holandès Bas Blokzijl ha estat l’únic que ha pogut seguir Madonich però només en les dues primeres proves, en què ha fet dos segons llocs. En sisena posició i el primer espanyol és el català Ricard Castellví, vigent guanyador de la Christmas Race.
A ILCA 4 els tres primers classificats estan separats per tan sols tres punts. L’holandès Alexander Hartsink lidera després d’un quart, un primer i un segon, tot i que el primer protagonista ha estat el català Quim Ferrer, que amb un primer, un segon i un cinquè, ha arribat a liderar la general.
La classe 29er ha estrenat el circuit continental EuroCup 2024 a la Christmas Race. Els catalans Santiago Nuñez i Ricardo de March són els primers líders amb un primer i un tercer com a parcials, sumant quatre punts i amb una bona renda de set punts sobre els segons i tercers classificats, els holandesos Tjed Wildeboer i Lars van donin Berg, i Folkert van Surksum i Lars Ganzevles que sumen onze punts cadascun.
En el 420 els britànics Freya Sewel i Hugo Valentine s’han col·locat com els primers líders després de realitzar un primer i un tercer; encara que la diferència és mínima sobre els seus immediats perseguidors, un punt els separa dels segons, els francesos Simon Prot i Berier Joyet Swan, que han fet un quart i han guanyat la segona mànega, i dos punts dels tercers els britànics Neil Marsden i David Bromilow.
Per demà dijous, tercera jornada de la Christmas Race, estan programades tres proves més a totes les classes, i una vegada s’acumuli la quarta màniga les tripulacions descartaran el seu pitjor resultat parcial.