El gironí Quim Ferrer se situa líder en la classe ILCA 4 de la Christmas Race
A una jornada del final hi ha màxima emoció en la classe 29er, amb deu vaixells separats per nou punts
El gironí Quim Ferrer (CN Sant Feliu) ha assaltat el lideratge de la classe ILCA 4 passant de la segona a la primera posició en la 47a Christmas Race. Tot i que no ha tingut un bon inici de segona jornada en què va fer un 29, que ha descartat. Un sisè lloc a l’última mànega, li permeten arribar com a líder a la jornada final. Un punt per darrere hi ha l’holandès Alexander Hartsink, que pràcticament ha calcat les parades del gironí, amb un vuitè i un 29, que també descarta. La tercera plaça és per Àlvar Vila (CN Cambrils), a set punts del líder.
L’emoció i la igualtat estan presents en la classe 29er, on l’estrena a Palamós de l’EuroCup 2024, és trepidant. Entre la primera i la desena tripulacions hi ha una diferència de menys de nou punts; de manera que amb tres mànigues per davant, estan obertes totes les opcions. Els holandesos Tjed Wildeboer i Lars Van den Berg són els nous líders després de fer un 4-19-2, i un punt per darrere hi ha els alemanys Moritz Wagner i Leo Gradel, que han guanyat l’última mànega. Els líders inicials, els catalans Santiago Núñez i Ricardo de March, no han tingut el seu millor dia, i han baixat fins a la quarta posició, però estan a tan sols tres punts del primer lloc.
L’ucraïnès Oskar Madovich arriba a la jornada final amb tots els deures fets. Encapçala la general d’ILCA 6 amb 27 punts d’avantatge sobre la segona classificada, la francesa Gilda Dondona. Madovich ha fet un 3-6-3, mentre que Dondona ha fet una jornada gairebé perfecta amb un 5-1-1. El català Joan Fargas (CN Cambrils) ocupa la quarta plaça a dos punts del podi.
Tot apunta que la victòria a la classe 420 se la jugaran els britànics Neil Mardsen i David Bromikiw, i els francesos Simon Prot i Berier Joyet Swan, separats per dos punts. Una altra tripulació britànica, la d’Alice Davis i Oliver Rayner, és a l’aguait a nou punts dels seus compatriotes.