Galleda d’aigua freda
Fórmula 1. Vettel torna a ser el més ràpid en els entrenaments lliures del GP del Japó, sobre sec, però la pluja en la segona sessió glaça el somriure de Ferrari i dona ales a Hamilton
Ferrari va tornar a demostrar ahir, en la primera sessió d’entrenaments lliures del GP del Japó, que disposa d’un bòlid capaç de guanyar arreu en la recta final del curs. En el selectiu traçat de Suzuka, l’equip de Maranello va ser l’únic amb els dos cotxes rodant per sota de l’1:30, i Sebastian Vettel va avantatjar Lewis Hamilton de més de dues dècimes. La segona sessió havia de servir per confirmar la prestació i establir les primeres pautes de ritme de cursa en tirades llargues, però va ploure i l’activitat va ser mínima.
És el quart gran premi seguit afectat per la pluja: a Monza l’entrenament cronometrat es fa fer amb la pista molla; a Singapur va caure un xàfec abans de la sortida,i a Sepang també va ploure divendres, com ahir. En les ocasions anteriors, la pluja va tirar una galleda d’aigua freda a Ferrari, amb els cotxes vermells relegats a la tercera línia de la graella a Itàlia i eliminats en el primer revolt de Singapur.
Poques rodes d’aigua
Per la seva banda, Hamilton va ser dels pocs que va fer un temps sota la pluja, al costat dels pilots de Force India i Williams, i es va enlairar folgadament fins al primer lloc, mentre que els Ferrari es van limitar a fer sengles voltes d’instal·lació. Sis pilots ni tan sols van sortir a la pista, incloent-hi els Red Bull. En part, perquè la previsió també és de pluja avui, i la limitació de cobertes d’aigua fa que els equips redueixin el quilometratge el divendres per guardar-les. Cada pilot disposa només de tres jocs de rodes de pluja (a banda de 4 d’intermèdies, que ahir no es van usar perquè la pista no es va arribar a assecar prou), una quantitat justa si dissabte també plou. A més, rodar en aquestes condicions el divendres suposa jugar-se-la. Ho sap prou bé Lance Stroll, que va patir un hidroplanatge i no es va encastar contra les barreres per ben poc. Sí que ho va fer Carlos Sainz, al matí, sobre sec. A més, el madrileny ja sap que demà sortirà l’últim, penalitzat per l’ús d’un grup propulsor extra.
Renault sacseja el pàdoc amb un fitxatge bomba
Renault ha sacsejat el pàdoc de la F-1 amb el fitxatge de Marcin Budkowski com a responsable de desenvolupament i producció del xassís. Fins al mes passat, el polonès era el cap del departament tècnic de la FIA. El càrrec li donava accés a informació tècnica privilegiada dels equips, un fet que ha estat motiu de polèmica.
Notícies
Dissabte,4 maig 2024