Més motor

FERRAN MONJE

“Intento ser ràpid i també constant”

“Per endur-se un títol, cal ser persistent com un martell”

“Córrer amb GT és una mica com tornar als fórmules”

Ferran Monje (07-03-1993) ha acabat tercer en el seu primer any complet en l'International GT Open. Amb l'espectacular BMW M6 GT3 de l'equip de Teo Martín, el barceloní ha donat un tomb a la seva carrera, que inicialment havia encarrilat cap als turismes.

Pilot oficial i amb un cotxe de fàbrica. S'ho imaginava fa un parell d'anys?
Estic molt content amb el projecte que he començat aquest any, amb Teo Martín. La vinculació que té ell amb BMW fa que sigui un projecte molt maco, i que té continuïtat. Fa un parell d'anys encara corria amb turismes i potser no m'hauria esperat poder fer aquest canvi i estar amb un equip així.
Ha estat la temporada més important de la seva carrera?
Hem estat tercers, amb possibilitats d'endur-nos el títol fins al final. He estat campió d'Europa de turismes i he competit en el mundial [WTCC], però aquest ha estat un any decisiu, sí.
Havent guanyat l'europeu, el pas pel WTCC el 2013 potser no va anar com li hauria agradat?
El Seat León TDI era molt competitiu en el campionat europeu, però en el mundial el Chevrolet tenia molt més potencial. Tot i així, va ser un bon aprenentatge.
L'any passat va provar el TCR [un nou campionat de turismes] i el GT Open. Què va fer que es decidís pels GT?
Vaig fer un parell de curses del TCR, amb Campos. Però era un projecte molt nou, vam començar molt tard i els resultats no van ser els que esperàvem. Vaig tenir l'oportunitat de fer l'última cursa del GT Open 2015 amb el Teo, vam guanyar, i això ens va fer anar cap aquí.
Enyora els monoplaces?
Els monoplaces em queden una mica lluny. El fet de córrer amb GT és una mica com tornar als fórmules. El salt del monoplaça al turisme és molt gran. En canvi, amb el GT recuperes les sensacions de la tracció posterior i el pas pel revolt; no és com un monoplaça, però fa que tinguis unes sensacions semblants, que amb un turisme es perden del tot.
També fa les G-Series, el campionat andorrà sobre gel. Ho recomanaria a altres pilots de circuits, per fer mans?
Sí, completament. És una experiència boníssima. Ja fa quatre anys que hi faig moltes curses. Va molt bé poder fer mans durant l'aturada hivernal, per mantenir-se actiu i no perdre la sensibilitat. A més, allà puc competir amb el meu pare, que també hi participa.
Va ser per la seva influència que es va ficar en les curses?
Això sempre m'ha apassionat. El meu pare no m'hi va voler ficar de molt petit. Va esperar que jo insistís i insistís, abans de comprar-me el primer kart.
Fins ara ha compaginat les curses amb els estudis. És perquè córrer és un ‘hobby' o es planteja arribar a ser professional?
Segueixo un camí per arribar a ser professional. Però tenir estudis sempre és un gran què, en la vida. M'hauria plantejat no estudiar si hagués arribat a la F-1 sent molt jove. Quan vaig decidir fer el salt als turismes, sabia que era una via que em permetria compaginar-ho amb els estudis. He fet un grau en dret i ara estic fent un màster.
Córrer per a Adrián Campos i Teo Martín també deu ser com fer un curs accelerat de cultura automobilística. Quin és el millor consell que li han donat?
Un bon consell me'l va donar Emilio de Villota fill, amb qui vaig començar en els fórmules i ara està amb el Teo. Per guanyar un campionat, cal ser persistent com un martell, ser sempre allà, sumant punts. És el que intento aplicar. Ser un pilot 360, no només ràpid, sinó també constant i treballador.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)