Ral·lis

La cirera del pastís

Ral·lis. Volkswagen s'acomiada del WRC en el ral·li d'Austràlia, i ho vol fer amb un nou triomf d'Ogier, Latvala o Mikkelsen amb el Polo R

El ral·li d'Austràlia és l'última prova del mundial del 2016, i també l'última abans no es faci efectiva la retirada de Volkswagen del WRC, anunciada fa dues setmanes i mitja. Havent dominat amb mà de ferro els últims quatre cursos, la marca alemanya busca una nova victòria d'Ogier, Latvala o Mikkelsen –seria la 43a del VW Polo R en 52 ral·lis disputats d'ençà del 2013– per posar la cirera a una trajectòria tal vegada irrepetible. De tots tres, qui més necessita el triomf és Mikkelsen, que encara pot aspirar a desbancar Neuville (Hyundai) del segon lloc de la general. Hauria de guanyar, fer l'escratx en el power stage i confiar que el belga no pugés al podi.

Amb el quart títol mundial al sarró, Ogier va fer el millor temps en el tram de proves, però la victòria se li farà molt costeruda, pel fet d'haver d'obrir la cursa avui i demà. Els trams de terra de Nova Gal·les del Sud tenen molta graveta solta, cosa que fa que els cotxes trobin les pistes més netes i ràpides com més enrere surtin. Això podria afavorir les opcions de Latvala –sisè en l'ordre de sortida– de redreçar un curs més aviat galdós. El finlandès està en l'òrbita de Toyota amb vista al 2017, mentre que Ogier valora tornar a Citroën o fitxar per M-Sport Ford.

El ral·li té 313 quilòmetres cronometrats repartits en 23 trams, incloent-hi dos de 51 quilòmetres, dissabte.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)