Fórmula 1

Doble missió complerta

Hamilton fa la posició preferent a Abu Dhabi i Rosberg es col·loca al seu costat en la primera línia de la graella

Ricciardo, amb una estratègia diferent, és l'únic que podria condicionar el duel entre els Mercedes

Lewis Hamilton ha fet la meitat de la feina; Nico Rosberg, també. El pilot anglès de Mercedes va fer ahir la posició preferent del GP d'Abu Dhabi, la 21a i última cita del curs, amb una prestació sublim. Insuperable. Però el seu company i líder del mundial no va fallar i va ocupar folgadament la vacant a la primera línia de la graella, per bé que va cedir tres dècimes a l'altre W07. Tots dos van fer el que havien de fer per defensar les seves aspiracions: l'un només pot pensar a guanyar; l'altre, en fa prou cobrint les espatlles del seu rival.

Els Red Bull i els Ferrari es van barallar entre ells per les següents posicions de la graella, però la seva capacitat d'influència en el duel pel títol entre els aspirants de l'estrella de tres puntes és limitada. Al final de tota una temporada d'evolució, l'avantatge del primer Mercedes respecte del millor dels altres, Daniel Ricciardo, va ser de 834 mil·lèsimes. Fa vuit mesos, en l'arrencada del curs a Melbourne, el tercer de la graella, Sebastian Vettel, va cedir 838 mil·lèsimes a Hamilton. Fent el compte de la vella, doncs, el ritme de desenvolupament dels equips capdavanters ha estat simètric i la jerarquia s'ha mantingut intacte. Si de cas, el canvi visible és que Red Bull ha desbancat Ferrari de la posició d'honor.

Sainz, a la cua

Una variable que pot pertorbar la cavalcada dels Mercedes és l'estratègia de Red Bull. Ricciardo i Verstappen van passar el tall de la Q2 amb el pneumàtic supertou en lloc de l'ultratou. Així doncs, començaran la cursa amb un compost 0.7 segons per volta més lent, segons Pirelli, però que tal vegada els permeti allargar la primera tirada i treure suc del ritme de l'RB12. En la Q3, però, Verstappen va sortir de la pista al final de la segona recta llarga i va caure rere els Ferrari, de manera que Ricciardo ha d'assumir en solitari el paper d'àrbitre. Cap problema per a Nico: en cas que l'australià el superi, el tercer lloc encara li és suficient per coronar-se, faci el que faci Lewis.

Rosberg ho té gairebé tan clar com Force India, que amb la quarta fila de Hülkenberg i Pérez té coll avall la confirmació del quart lloc en la taula de constructors, al davant de Williams, el millor resultat de l'equip de Silverstone en aquest segle. Alonso –a la Q3 per vuitè cop el 2016– també va superar els cotxes de Grove, mentre que Sainz va signar la pitjor posició en la graella en les seves 40 curses de F-1, 21è. El va enfonsar la falta de preparació deguda als problemes mecànics de Toro Rosso, que divendres van causar dues punxades a Kviat.

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:38.755 2n Nico Rosberg (Mercedes) 1:39.058 3r Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:39.589 4t Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:39.604 5è Sebastian Vettel (Ferrari) 1:39.661 6è Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:39.818 7è Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:40.501 8è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:40.519 9è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:41.106 10è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:41.213 11è Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:41.084 12è Jenson Button (McLaren-Honda) 1:41.272 13è Esteban Gutiérrez (Haas-Ferrari) 1:41.480 14è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:41.564 15è Jolyon Palmer (Renault) 1:41.820 16è Pascal Wehrlein (Manor-Mercedes) 1:41.995 17è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Ferrari) 1:42.003 18è Kevin Magnussen (Renault) 1:42.142 19è Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) 1:42.247 20è Esteban Ocon (Manor-Mercedes) 1:42.286 21è Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari) 1:42.393 22è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:42.637 Temps màxim de qualificació: 1:46.451 (107% millor temps Q1).
Estava convençut que podria fer aquesta ‘pole', i així ha estat. En la cursa vull arrencar bé i guanyar
Lewis Hamilton
0
penalitzacions
en la graella, només per tercer cop en 21 curses, després de Catalunya i Texas.
He vingut aquí per mirar de fer la ‘pole' i mirar de guanyar la cursa, així que no estic eufòric. Ho he donat tot, però no ha estat possible
Nico Rosberg
Estic orgullós del curs que he fet fins ara. Ha estat el meu millor any, però encara queda una cursa
Nico Rosberg
El setè lloc era el màxim resultat possible. Tenia confiança i he tibat de valent en totes les voltes
Nico Hülkenberg
És increïble pensar que ja tinc 61 ‘poles', a només quatre de Senna, i que aquest any n'he fet 12, tot i que en tres curses he tingut problemes
Lewis Hamilton
Està bé fer alguna cosa diferent dels Mercedes, perquè sabem que amb el mateix material seran més ràpids
Daniel Ricciardo
14
vegades
ha monopolitzat Mercedes la primera línia de la graella, una menys que el seu rècord del 2015.

Abu Dhabi torna a ser decisiu

El GP d'Abu Dhabi tanca el curs per cinquè cop d'ençà del 2009, i avui decidirà el nom del campió per tercera vegada. Fa dos anys, els protagonistes també van ser Hamilton i Rosberg, en l'única ocasió en què l'última cursa va repartir el doble de punts. L'anglès va fer valer el seu avantatge, no com Alonso, que el 2010 hi va arribar com a líder, amb Webber, Vettel i Hamilton també amb possibilitats. Un error tàctic de Ferrari va ensorrar l'asturià i l'alemany de Red Bull es va coronar per primer cop.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)