Fórmula 1

Mercedes completa la primera simulació de cursa

Fórmula 1. Räikkönen munta rodes toves en el Ferrari i fa el millor temps del dia al Circuit de Barcelona-Catalunya, però a la tarda Bottas fa la distància d'un gran premi d'una tirada

El programa d'assajos de Mercedes segueix endavant sense entrebancs, amb un rigor malaltís. Tot just en el segon dia de la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya, l'equip de l'estrella ja va completar una simulació de cursa real, 66 voltes seguides, igual com va fer l'any passat, aleshores amb Nico Rosberg i ahir amb Valtteri Bottas, el substitut del campió ja retirat. Encara més, l'equip va aprofitar els dos canvis de pneumàtics (sempre tous) per avaluar possibles incidències que es poden presentar en les curses, com ara intentar muntar una roda de la banda dreta a l'esquerra. Mentrestant, altres equips prou feina tenien a engegar el cotxe...

Val a dir que Bottas no es va lliurar d'un bon ensurt. A la tarda va fer una virolla en el novè revolt –igual que Lance Stroll al matí– i el cotxe va acaronar la barrera de pneumàtics, sense conseqüències. En total, el finlandès va fer 102 voltes. Al matí, l'encarregat de pilotar el W08 havia estat Lewis Hamilton. Aquí el programa va variar respecte a l'any passat. Si el 2016 Mercedes va rodar tota la primera setmana amb el compost mitjà i només va muntar el tou en la segona, ahir el pilot anglès va fer el millor temps personal amb el pneumàtic supertou, i fins i tot va fer una volta d'instal·lació amb l'ultratou. La diferència, és clar, és que enguany les cobertes són totalment noves, més amples i amb l'estructura i els compostos diferents, i cal provar-les totes.

Amb tot, el millor registre del dia el va aconseguir Kimi Räikkönen, vuit dècimes més ràpid que Hamilton dilluns. El pilot finlandès de Ferrari va avantatjar l'anglès de 23 mil·lèsimes, malgrat que muntava el compost tou, més lent que el supertou. Amb 108 voltes més al sarró, Ferrari també està protagonitzant una pretemporada immaculada.

McLaren perd pistonada

Val a dir, però, que el rècord individual del dia el va assolir Magnussen, que va enlairar el Haas fins al quart lloc (amb supertous) després de completar 118 voltes. En canvi, a can McLaren continuen els problemes. Stoffel Vandoorne va fer 22 voltes entre les 10 i les 11.50 h –a primera hora havia tingut pana, però va ser una prova de consum de l'equip–, i tot seguit el motor Honda va perdre potència i el van haver de canviar. No va tornar a la pista fins a quarts de cinc de la tarda. Per la seva banda, Red Bull va rendir millor que dilluns, i Verstappen va fer 89 voltes i va ser tercer, a 1.2 de Räikkönen.

PROBLEMES

McLaren va haver de tornar a canviar el motor Honda, en perdre potència
Segon dia
1r K. Räikkönen (Ferrari)
1:20.960
2n L. Hamilton (Mercedes)
1:20.983
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:22.200
4t K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:22.204
5è E. Ocon (F. India-Merc.)
1:22.509
6è D. Kviat (STR-Renault)
1:22.956
7è V. Bottas (Mercedes)
1:22.986
8è J. Palmer (Renault)
1:24.139
9è A. Giovinazzi (Sauber-Ferr.)
1:24.617
10è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:25.600
11è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:26.040
Mercedes va fer una simulació de cursa impecable, amb dos canvis de pneumàtics

Bany de realitat per a Stroll

L'estrena de Lance Stroll (Williams) en un test oficial de F-1 va durar poc més de mitja hora. El pilot quebequès, de 18 anys, tot just havia completat dotze voltes quan va fer una virolla en el novè revolt, el més ràpid i feixuc del Circuit. El cotxe no va colpejar les barreres, però l'aleró davanter va quedar malmès a la graveta i la jornada del campió europeu de F-3 va acabar llavors, mentre l'equip en demanava un de nou a la fàbrica de Grove, Anglaterra, que havia d'arribar a Montmeló a la nit.

L'altre debutant del dia va ser Antonio Giovinazzi, de 23 anys, el pilot reserva de Ferrari. L'equip italià el va cedir al seu client Sauber per cobrir la baixa del titular Pascal Wehrlein, que està lesionat. El pilot italià va perdre el matí mentre l'equip canviava el motor, i va fer 65 voltes a la tarda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)