Fórmula 1

Tremola el rècord

Bottas i Vettel trenquen la barrera de l'1:20 i confirmen que es pot arribar a batre el millor temps absolut del Circuit de Barcelona-Catalunya

Mercedes i Ferrari també són els equips més actius, amb 170 i 139 voltes

Valtteri Bottas i Sebastian Vettel van tombar ahir la barrera de l'1:20 al Circuit de Barcelona-Catalunya, per primer cop en l'era híbrida de la F-1, encetada el 2014. A més, en la tercera jornada de la pretemporada tots dos van batre el rècord en qualificació de l'actual configuració del traçat vallesà –estrenada el 2007–, establert per Rubens Barrichello (Brawn) en la Q2 del 2009 (1:19.954). Amb pneumàtics ultratous en el Mercedes, el finlandès va rodar en 1:19.705 al matí. Encara més significatiu va ser el registre de Vettel a la tarda, tot just un quart de segon més lent que Bottas però amb el Ferrari calçat amb pneumàtics tous, dos escalons més durs que els ultratous. La progressió d'aquesta setmana –en tres dies els registres han caigut dos segons– sembla que confirma la previsió de Pirelli. El director esportiu del proveïdor de les cobertes de la F-1, Mario Isola, creu que al final de la pretemporada el millor temps estarà en la forquilla de l'1:18. Si fos així, tremolaria el rècord absolut oficiós del traçat actual, 1:18.339, establert el 14 d'abril del 2008 per Felipe Massa, llavors pilot de Ferrari, durant un test.

El rendiment de l'equip italià no només va ser excels pel que fa a velocitat, sinó també quant a la fiabilitat. Vettel va ser el pilot més actiu, amb 139 voltes –només Ericsson s'hi va acostar, amb 126–, per bé que al final de la jornada va quedar aturat a la pista, quan l'equip va fer una prova de consum de combustible. Amb tot, en conjunt Mercedes va acumular 170 voltes. A la tarda, Lewis Hamilton va completar la segona simulació de cursa de l'equip alemany, que segueix un pas endavant de la resta del grup.

Stroll hi torna

Val a dir que el tricampió anglès no va poder fer les 66 voltes de la cursa d'una tirada. La primera interrupció va esdevenir quan Carlos Sainz va quedar a l'estacada, per l'avaria del motor Renault del Toro Rosso; tot seguit, el debutant Lance Stroll va tenir el segon accident en dos dies, en perdre el control en la baixada cap a la Moreneta i encastar el Williams contra el mur de pneumàtics. Abans ja havia fet una virolla, però, si més no, fins a les quatre de la tarda havia aconseguit completar 98 voltes.

La primera interrupció del dia l'havia provocat Jolyon Palmer a primera hora del matí. Amb el Renault curull de sensors de telemetria, l'anglès s'ho va fer venir bé per acabar a la graveta del curvone, en el qual els cotxes nous circulen amb el gas a fons, només aixecant una mica el peu en l'entrada. L'equip d'Enstone, però, va tenir una jornada força positiva, amb 93 voltes entre Palmer i el seu company Nico Hülkenberg. McLaren també es va revifar, i Alonso va completar 72 voltes, més que els dos dies anteriors plegats. El tercer motor Honda nou en tres dies va aguantar, i l'asturià fins i tot va fer un intent amb rodes ultratoves.

Tercer dia
1r V. Bottas (Mercedes)
1:19.705
2n S. Vettel (Ferrari)
1:19.952
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:21.153
4t J. Palmer (Renault)
1:21.396
5è N. Hülkenberg (Renault)
1:21.791
6è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:21.824
7è L. Hamilton (Mercedes)
1:22.090
8è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:22.118
9è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:22.351
10è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:22.598
11è C. Sainz (STR-Renault)
1:23.540
12è A. Celis (F. India-Merc.)
1:23.568
13è D. Kviat (STR-Renault)
1:23.952

El campió, impressionat

“Són uns autèntics monstres.” Nico Rosberg va visitar ahir el Circuit de Barcelona-Catalunya per “veure els cotxes de primera mà”, i en va quedar impressionat. “Són molt agressius, tothom està entusiasmat, i això és fantàstic”, va valorar. L'expilot de Mercedes, que ara fa d'ambaixador de luxe de la marca de l'estrella, hi va afegir que el desgast físic podria passar factura als pilots, fins al punt que puguin perdre una cursa perquè estiguin “fets pols”. “Aquest any els pilots seran gladiadors de debò”, va asseverar. Amb tot, el vigent campió va assegurar que no es penedeix d'haver-se retirat: “Ara estic tranquil i m'ho passo bé.”

Avui plourà al Circuit

La previsió meteorològica diu que farà bon temps, però avui la jornada al Circuit de Barcelona-Catalunya es dedicarà a provar les cobertes de pluja de Pirelli. El miracle el faran possible els vuit tancs d'aigua amb què s'ha proveït el Circuit per inundar la pista, un dispositiu que es va assajar dilluns de la setmana passada. Ahir al vespre es va dur a terme una primera regada, i a les sis del matí d'avui se'n farà una altra. La idea és que la pista estigui molla fins a l'hora de dinar i es vagi assecant a la tarda, per tal d'avaluar els punts d'intercanvi entre els pneumàtics de pluja, intermedis i llisos a mesura que l'asfalt s'asseca.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)