Fórmula 1

Räikkönen ensopega al curvone del Circuit

Fórmula 1. El pilot de Ferrari fa una virolla i acaba amb només 53 voltes la jornada de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya, en què Bottas i Massa giren en 1:19 baixos i Alonso buida el pap

El sisè dels vuit dies de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya –segon d'aquesta setmana– va ser irregular. Atès que la pretemporada s'acaba demà, ahir s'esperava un festival de voltes que no es va concretar. El pilot més actiu va ser Max Verstappen, amb tot just 102 girs, tot i que va perdre mitja jornada per canviar el motor TAG Heuer (Renault) del seu Red Bull, per precaució. L'holandès va intentar una simulació de cursa a la tarda, però va quedar a l'estacada quan li faltaven vuit voltes per completar-ne 66. Max va fer el millor temps en la mateixa dècima que Kimi Räikkönen. Al matí, el pilot de Ferrari va estar dues hores aturat mentre els mecànics revisaven el sistema hidràulic; a la tarda, Kimi va fer una virolla al curvone i va estimbar el flamant SF70H. Si Vettel va arribar dimarts a les 168 voltes, ahir el finlandès amb prou feines en va fer 53. A més, l'equip italià segueix sense muntar les rodes més toves, cosa que haurà de fer tant sí com no avui i demà, encara que només sigui per provar-les amb foc real... i per mesurar-se de tu a tu amb Mercedes.

En un intent amb el compost supertou, a mig matí, Valtteri Bottas va rebaixar de quatre dècimes el seu millor temps de la setmana passada, un registre que gairebé va igualar un pletòric Felipe Massa, amb l'ultratou. Ahir al matí, el brasiler va afegir 63 voltes a les 168 que va completar dimarts, abans de cedir el Williams FW40 al debutant Lance Stroll, cinquè. Mercedes va tornar a ser l'equip amb més girs del dia, 149, per bé que sense fer cap simulació de cursa. A la tarda, el més destacable del rodatge de Lewis Hamilton va ser una tirada de vint voltes, ni més ni menys, amb el compost ultratou de Pirelli, que va palesar una durabilitat impròpia de la seva denominació.

Cares llargues

A banda de Ferrari, la creu va tornar a ser McLaren. Fernando Alonso va ser el primer a sortir a rodar, a primera hora del matí, però al migdia, després de 27 voltes –la meitat a un ritme molt lent, recopilant dades–, els mecànics van haver de desmuntar el motor Honda. Era una evolució del de la setmana passada, i va tenir una fuita d'aigua. A quarts de quatre va tornar a la pista, però només va fer dinou girs més. Tot seguit va carregar les tintes contra el soci de McLaren: “En l'equip tots estem a punt per guanyar, tret d'Honda. El motor no té fiabilitat ni potència.”

2n test, segon dia
1r V. Bottas (Mercedes)
1:19.310
2n F. Massa (Williams-Merc.)
1:19.420
3r K. Räikkönen (Ferrari)
1:20.406
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:20.432
5è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:20.579
6è L. Hamilton (Mercedes)
1:20.702
7è N. Hülkenberg (Renault)
1:21.213
8è S. Pérez (F. India-Merc.)
1:21.297
9è C. Sainz (STR-Ren.)
1:21.872
10è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:21.887
11è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:23.000
12è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:23.041
13è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:23.384
14è J. Palmer (Renault)
1:24.774

Els motors híbrids són aquí per quedar-se

Segons el president de la FIA Jean Todt, la F-1 seguirà amb els motors V6 híbrids més enllà del 2020 perquè “la societat no acceptaria el retorn dels V10 o V12” i les marques “tampoc hi donarien suport”. Tanmateix, l'enginyer Vicenç Aguilera va exposar dilluns a Barcelona que “al món hi ha 60 marques i només 4 són en la F-1”. “Els V6 han estat un pas enrere pel que fa a costos i espectacle”, va reblar el president del Circuit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)