Fórmula 1

L'amenaça vermella treu el nas

Fórmula 1. Hamilton fa la posició preferent en el GP d'Austràlia, però Vettel supera el segon Mercedes, de Bottas, i escurça l'avantatge de mig segon de l'anglès en els entrenaments lliures. L'ídol local, Ricciardo, estimba el Red Bull

Tot segueix igual al capdavant del mundial de F-1. Tot? No ben bé. Lewis Hamilton va confirmar en l'entrenament cronometrat del GP d'Austràlia –la primera sessió del curs en la qual els nous cotxes, més amples, agressius i ràpids, s'enfrontaven amb foc real– que tant ell com Mercedes mantenen el to dels anys anteriors. Així mateix, però, Ferrari va refermar la seva posició d'alternativa al domini de les fletxes de plata, guanyada a pols durant la pretemporada, al Circuit de Barcelona-Catalunya.

El pilot anglès de l'estrella de tres puntes va aconseguir la posició preferent a Melbourne, per quart any seguit –suma sis poles als antípodes i 62 en la seva carrera, a tocar d'Ayrton Senna (65) i Michael Schumacher (68)–, mentre que el tetracampió alemany va enlairar el Ferrari fins a la primera línia de la graella per primer cop en gairebé dos anys. Abans, Vettel havia fet el millor temps en l'últim entrenament lliure, i en la decisiva Q3 va superar el segon Mercedes, de Valtteri Bottas, en els dos intents amb les rodes ultratoves. De retruc, va reduir a la meitat l'avantatge de més de mig segon que Lewis havia palesat en la vigília.

Accident de Ricciardo

En canvi, l'escomesa de Red Bull no es va arribar a concretar, en part perquè Renault ha aparcat el nou sistema híbrid del motor (anomenat TAG Heuer en l'RB13), més potent però encara no prou fiable. Max Verstappen no va poder fer més que igualar el cinquè lloc en la graella australiana del 2016, tot i que llavors pilotava un modest Toro Rosso. Per acabar-ho d'adobar, l'ídol local, Daniel Ricciardo, va estimbar el cotxe en la Q3, quan estava tibant per compensar la falta de velocitat del Red Bull en els revolts.

No va ser l'únic accident del dia, perquè Lance Stroll (Williams) ja havia colpejat el mur durant l'entrenament lliure previ. El quebequès tanca una graella en la qual destaca el sisè lloc de Grosjean –la millor qualificació d'un Haas– i la bona actuació dels Toro Rosso de Sainz i Kviat, tots dos en la Q3. En la banda negativa, Vandoorne no va poder passar el tall de la Q1, per problemes amb la pressió de la benzina del motor Honda, mentre que Palmer (Renault) va seguir de pega i el seu registre va ser el pitjor de la graella.

LA DADA

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:22.188 2n Sebastian Vettel (Ferrari) 1:22.456 3r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:22.481 4t Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:23.033 5è Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:23.485 6è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:24.074 7è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:24.443 8è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:24.487 9è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) 1:24.512 10è Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) s/temps 11è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:25.081 12è Nico Hülkenberg (Renault) 1:25.091 13è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:25.425 14è Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1:25.568 15è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:26.465 16è Antonio Giovinazzi (Sauber-Ferrari) 1:26.419 17è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:26.847 18è Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1:26.858 19è Jolyon Palmer (Renault) 1:28.244 20è Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1:27.143* (*) Cinc llocs de sanció per haver substituït la caixa de canvis.
28
curses
feia que un Ferrari no s'enlairava fins a la primera línia de la graella (Vettel, Singapur 2015).
No estic decebut per haver tibat buscant el límit, només frustrat pel resultat
Daniel Ricciardo
red bull-tag heuer
Tenim un bon cotxe, i està molt bé veure que les coses funcionen i el cotxe també
Sebastian Vettel
ferrari
Cap volta no és mai perfecta, sempre t'hi deixes temps aquí i allà, però tot ha anat molt bé
Lewis Hamilton
mercedes

Giovinazzi, debutant sorpresa

Relleu d'última hora a can Sauber. Ahir al matí l'equip suís va anunciar que Antonio Giovinazzi –pilot reserva de Ferrari– substituiria Pascal Wehrlein la resta del cap de setmana, com ja va ser el cas durant els primers tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. El pilot alemany es va lesionar a l'esquena fa dos mesos, en la Cursa de Campions, a Miami. Això va comprometre la seva preparació física, fins al punt que, després de completar els lliures de divendres, va concloure que no es veia amb cor d'aguantar els 300 km de la cursa. Giovinazzi, de 23 anys, és el subcampió de la GP2 i el primer pilot italià en la F-1 des del 2011. En la Q1 va tutejar el seu expert company, Ericsson, tot i que una petita errada li va impedir passar el tall.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)