Fórmula 1

Les bales vermelles són ràpides però fràgils

Fórmula 1. Vettel i Räikkönen fan els millors temps en els entrenaments lliures del GP de Rússia, però els Ferrari ja munten el tercer turbo dels quatre disponibles

Una de freda i una de calenta. Els Ferrari de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen van fer els millors temps en la segona sessió d'entrenaments lliures del GP de Rússia –la més representativa del dia–, a Sotxi, un circuit on tradicionalment els Mercedes fan i desfan. Però –ai las!– ahir els bòlids vermells van estrenar el tercer turbo de la quota de quatre de disponibles per a tot l'any, quan tot just ens trobem en la quarta de les vint cites del curs. Dit d'una altra manera, el líder del mundial es troba al caire de la pèrdua de llocs en la graella per l'ús d'elements extres del motor (Stoffel Vandoorne tindrà avui el dubtós honor de ser el primer sancionat, atès que ahir va haver de menester la cinquena unitat del turbo Honda i el seu motor elèctric associat, l'MGU-H).

Asfalt llis i relliscós

Tanmateix, l'equip italià hi treu importància. “Hem muntat turbos nous per prudència, i cap al final del curs posarem el quart”, va aclarir Luigi Fraboni, responsable d'operacions del grup propulsor. “Ara com ara no estem gaire preocupats; tot plegat forma part de la nostra estratègia.” Si més no, a can Ferrari somriuen en contemplar les llistes de temps. A la tarda, amb el pneumàtic ultratou, tant Vettel com Räikkönen van deixar enrere els Mercedes, per bé que l'alemany està convençut que les fletxes de plata no han ensenyat totes les cartes. Potser no, però el cas és que a Lewis Hamilton i Valtteri Bottas els va costar força posar les rodes a to, sobre un asfalt molt llis i relliscós, que provoca una degradació de les cobertes molt baixa. El resultat va ser un reguitzell de sortides de pista –sense conseqüències– dels dos pilots de Mercedes, sobretot en els revolts 2 i 13.

Val a dir que Vettel tampoc se'n va deslliurar. Al matí, el tetracampió no va poder fer un temps representatiu, primer per una lliscada en el revolt 13 i, després, per una virolla en l'antepenúltim. Els Red Bull van acabar rere els quatre tenors, però força despenjats. A més, Max Verstappen va haver de plegar abans d'hora per un problema mecànic.

Sessió lliure 1
1r K. Räikkönen (Ferrari)
1:36.074
2n V. Bottas (Mercedes)
1:36.119
3r L. Hamilton (Mercedes)
1:36.681
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:37.174
5è S. Vettel (Ferrari)
1:37.230
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:37.290
7è S. Pérez (Force India-Merc.)
1:37.457
8è F. Massa (Williams-Merc.)
1:37.900
9è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:37.944
10è E. Ocon (Force India-Merc.)
1:38.065
11è D. Kviat (STR-Ren.)
1:38.496
12è K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:38.747
13è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:38.813
14è C. Sainz (STR-Ren.)
1:38.976
15è J. Palmer (Renault)
1:39.158
16è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:39.533
17è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:39.541
18è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:39.731
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:40.079
20è S. Sirotkin (Renault)
s/temps
Sessió lliure 2
1r S. Vettel (Ferrari)
1:34.120
2n K. Räikkönen (Ferrari)
1:34.383
3r V. Bottas (Mercedes)
1:34.790
4t L. Hamilton (Mercedes)
1:34.829
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:35.540
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:35.910
7è F. Massa (Williams-Merc.)
1:36.261
8è N. Hülkenberg (Renault)
1:36.329
9è K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:36.506
10è S. Pérez (Force India-Merc.)
1:36.600
11è E. Ocon (Force India-Merc.)
1:36.654
12è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:36.765
13è J. Palmer (Renault)
1:36.771
14è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:37.039
15è C. Sainz (STR-Ren.)
1:37.083
16è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:37.125
17è D. Kviat (STR-Ren.)
1:37.300
18è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:37.441
19è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:37.747
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:37.819
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)