Motociclisme

Igualtat i temperatura

GP d’Itàlia de motociclisme. El primer dia a Mugello acaba amb setze pilots separats de 0,8 segons

Setze pilots separats de 0,8 segons és per llogar-hi cadires i si, per postres, passa en un traçat de més de 5.200 m, és festa major.

El mundial de Moto GP és el campionat de la velocitat, i el primer dia a Mugello ho va provar a bastament: tothom va ràpid, al temple de la Toscana. Ara bé, una cosa és ser el més veloç del comptat a una volta –com Cal Cruthlow, amb goma tova– i una altra és ser-ho una volta sí i la següent també. A ritme. “El Dani és dels millors en ritme i és un dels favorits”, deia Marc Márquez abans de berenar. Ho afirmava després de repassar l’FP2, feta en unes condicions de pista que són les que es preveuen demà: 27 graus en l’ambient i 54 en l’asfalt. Un escenari que va constatar, com va passar a Jerez fa quatre setmanes, que a temperatures elevades Dani Pedrosa i la seva màquina treballen molt bé: ahir, a ritme d’1:47 alts i 1:48 baixos –Lorenzo va guanyar la cursa de l’any passat rodant a 1:48 baixos i amb 48 graus a pista. El ritme de Pedrosa va ser amb el pneumàtic dur, ara per ara (i Zarco a banda), l’elecció necessària. També amb la goma més resistent, Márquez no va millorar el temps del matí –l’FP1 es va fer amb 38 graus a la pista– i es va moure en l’1:48 mig, més ràpid que Rossi i un pèl menys que Maverick Viñales.

El pilot empordanès va caure ahir en la segona Arrabbiata en l’inici de l’última sessió, un punt de pas molt ràpid, després de tocar el fre quan la roda trepitjava la línia blanca i es va fer una abrasió al braç esquerre. Quant a Rossi, convalescent encara després de caure fent motocròs, va fer quatre sortides i quinze voltes (vuit senceres) en la primera sessió i tres i dinou (catorze) en la segona. Provant-se.

Feia temps que no tenia una caiguda com aquesta. Ha estat un error meu, i el pneumàtic no m’ha perdonat
Maverick Viñales
Moto GP
1r C. Crutchlow (Honda) 1:47.365
2n A. Dovizioso (Ducati) a 0.029
3r J. Folger (Yamaha) a 0.178
4t M. Pirro (Ducati) a 0.230
M. Viñales (Yamaha) a 0.304
6è J. Zarco (Yamaha) a 0.309
D. Pedrosa (Honda) a 0.334
8è H. Barberà (Ducati) a 0.343
9è Á. Bautista (Ducati) a 0.363
10è J. Lorenzo (Ducati) a 0.382
13è M. Márquez (Honda) a 0.615
14è V. Rossi (Yamaha) a 0.635
16è A. Espargaró (Aprilia) a 0.764
19è T. Rabat (Honda) a 1.299
22è P. Espargaró (KTM) a 2.159
Moto 2
1r À. Márquez (Kalex) 1:52.229
2n T. Nakagami (Kalex) a 0.100
3r F. Morbidelli (Kalex) a 0.339
4t M. Pasini (Kalex) a 0.386
16è À. Pons (Kalex) a 1.188
17è X. Vierge (Tech 3) a 1.238
18è I. Viñales (Kalex) a 1.262
26è. E. Pons (Kalex) a 1.817
Moto 3
1r F. Di Giannantonio (Honda) 1:57.328
2n N. Bulega (KTM) a 0.051
3r L. Dalla Porta (Mahindra) a 0.290
20è A. Arenas (Mahindra) a 2.034
Ens ha faltat una mica d’adherència, però hem pogut treballar bé amb els pneumàtics i hem estat constants
Dani Pedrosa
En la primera sessió ha anat tot bé, però en la segona, amb més temperatura, hem patit més
Marc Márquez
Al matí he patit molt i a la tarda he anat millor. Quan respiro, sobretot, noto que no estic bé. Però soc optimista
Valentino Rossi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)