Fórmula 1

Räikkönen manté el to, però Mercedes no afluixa

Fórmula 1. El pilot finlandès replica la posició preferent de Mònaco amb el millor temps en els lliures del GP del Quebec, amb Hamilton al davant de Vettel

Kimi Räikkönen va ser el pilot més ràpid en la primera jornada d’entrenaments lliures del GP del Quebec. Després de fer la posició preferent en la cursa anterior, a Mònaco, el finlandès de Ferrari va mantenir el to a Mont-real i va ser l’únic a baixar d’1:13, tot superant Lewis Hamilton, el seu company Sebastian Vettel i Valtteri Bottas. La retrobada competitivitat de Kimi –el seu contracte venç aquest any, i assegura que ja sap què farà l’any que ve– és una mostra més de la bondat del bòlid vermell.

Ara bé, Mercedes no afluixa. Hamilton es va intercalar entre els Ferrari en la segona sessió, i al matí havia fet el millor temps. En les tirades llargues, el ritme dels dos equips capdavanters va ser similar. Tanmateix, en una pista semipermanent que s’utilitza molt poc durant el curs, ni tan sols els tenors del mundial es van deslliurar de les virolles i passades de frenada, que van sovintejar de cap a cap del grup. Si més no, els pilots van saber escapar del petó assassí dels implacables murs del traçat que envolta l’illa de Notre Dame.

Precisament, l’home més ràpid del dia, Kimi Räikkönen, va ser el primer a quedar entregirat, quan tot just s’havia disputat un quart d’hora de la primera sessió. En descàrrec seu, cal dir que en el començament de la jornada era quan el nivell d’adherència de la pista era més baix. La virolla més cridanera va ser la de Bottas en la segona sessió, quan, en plena simulació de cursa, va lliscar per l’herba del primer revolt i va forçar la sortida de pista de Vettel, que el seguia de prop.

La mecànica fa la guitza

Les excursions no van ser l’únic maldecap dels pilots. La mecànica també va fer la guitza a més d’un, com ara als pilots de Red Bull, Ricciardo (motor) i Verstappen (canvi), a la tarda. Carlos Sainz i Fernando Alonso van quedar a l’estacada al matí. L’asturià no va poder tornar a la pista fins a l’última mitja hora del dia, i amb cobertes ultratoves noves es va enlairar fins al setè lloc, mentre la resta del grup feia les tirades llargues de simulació de cursa.

Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:13.809
2n S. Vettel (Ferrari) 1:14.007
3r V. Bottas (Mercedes) 1:14.046
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:14.230
5è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:14.578
6è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:14.785
7è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:14.861
8è F. Massa (Williams-Merc.) 1:15.106
9è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:15.441
10è D. Kviat (STR-Ren.) 1:15.658
11è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:15.943
12è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:16.233
13è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:16.313
14è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:16.345
15è N. Hülkenberg (Renault) 1:16.473
16è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:16.521
17è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:16.805
18è J. Palmer (Renault) 1:17.004
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:17.606
20è C. Sainz (STR-Ren.) s/temps
Sessió lliure 2
1r K. Räikkönen (Ferrari) 1:12.935
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:13.150
3r S. Vettel (Ferrari) 1:13.200
4t V. Bottas (Mercedes) 1:13.310
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:13.388
6è F. Massa (Williams-Merc.) 1:14.063
7è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:14.245
8è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:14.299
9è D. Kviat (STR-Ren.) 1:14.461
10è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:14.501
11è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:14.566
12è N. Hülkenberg (Renault) 1:14.604
13è C. Sainz (STR-Ren.) 1:14.621
14è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:14.676
15è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:15.072
16è J. Palmer (Renault) 1:15.127
17è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:15.240
18è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:15.611
19è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:15.624
20è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:16.308
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)