Motociclisme

moto gp

gp de catalunya

La resignació de Maverick

Superades les cinc primeres voltes, el ritme de pas de Maverick Viñales vorejava l’1:48 i la feinada era, a banda a mantenir l’equilibri, conservar un lloc entre els quinze primers per esgarrapar algun punt. Ho feia ja a més de sis segons del líder de la cursa. A cinc voltes del final, a les acaballes del suplici, la seva il·lusió era encalçar la Ducati satèl·lit d’Héctor Barberà per poder entrar desè rere el seu company d’equip Valentino Rossi. Momentàniament ho va fer, però en la darrera volta Barberà li va tornar la jugada i el desconsol de la desena plaça va ser la concreció de l’exercici de supervivència pronosticat en els entrenaments.

Viñales va acabar ahir la cursa encara amb el lideratge del campionat en el seu poder, però les sensacions de l’empordanès no podien ser més dolentes. Resignat des de divendres, quan va provar per primer cop els tres compostos que Michelin havia portat a Montmeló –cap li donava ni una mica d’adherència amb el pneumàtic del darrere– si bé ha guanyat tres de les set curses disputades ja són també tres les que li han mutilat l’ambició: Austin –el seu únic zero fins ara–, Jerez –sisè, aleshores sense feeling al pneumàtic davanter– i aquí a Montmeló. La imprevisibilitat del campionat l’ajuda, però en la seva mentalitat de campió, aquests són els resultats que al novembre es poden trobar a faltar.

24
segons
van separar Mack de Dovi després de 25 voltes, gairebé un segon més per gir.

Catorze anys després, Yamaha sense podi

Ho deia Maverick Viñales dissabte després de la qualificació: “Aquest és un circuit on les Yamaha sempre van bé. Per això el que em passa és encara més estrany.” I efectivament, des del 2004 quan Rossi va guanyar i Marc Melandri va acabar tercer que Yamaha sempre acabava al podi a Montmeló, amb nou victòries (cinc de Rossi i quatre de Lorenzo) i disset posicions entre els tres primers classificats en els últims tretze anys. Per trobar l’última cursa feta a Montmeló sense cap pilot Yamaha al podi cal remuntar-se al 2003, quan Loris Capirossi va vèncer amb una Ducati, seguit de Rossi amb Honda i Sete Gibernau, també amb una Honda. Rere seu, dues Yamaha: Carles Checa en la quarta posició i Shinya Nakano en la cinquena.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)