Fórmula 1

El bo i pitjor de Ferrari

Fórmula 1. Räikkönen queda a tot just 45 mil·lèsimes de la posició preferent de Hamilton en el GP de Malàisia, però Vettel té una avaria en l’entrenament cronometrat i sortirà l’últim

Kimi Räikkönen, a la primera línia de la graella; Sebastian Vettel, a la cua. I Lewis Hamilton, en la posició preferent. La disposició de la graella de sortida del GP de Malàisia fa de mal pair per a Ferrari. L’equip de Maranello havia agafat a contrapeu Mercedes en aterrar a Sepang, però una avaria de Vettel en la Q1 va esvair les possibilitats d’un contraatac de l’alemany en la cursa. Räikkönen va quedar a tot just 45 mil·lèsimes de la pole del Mercedes de Hamilton, però és l’únic monoplaça propulsat pel motor italià entre els quinze primers. I Vettel és el fanalet vermell.

El ‘cavallino’ emmudeix

La desfeta de qui encapçalava la general del mundial fins fa cosa d’un mes es va començar a cuinar al final de l’entrenament lliure d’ahir al matí. Quan faltaven tot just cinc minuts, Vettel va tenir un problema elèctric en el propulsor i Ferrari no va tenir cap més remei que muntar-ne un de nou en l’SF70H número 5. Li van instal·lar el quart i últim motor de combustió interna i KERS del curs, una evolució que inicialment l’equip pensava estrenar el cap de setmana vinent, a Suzuka.

Ferrari va completar el canvi en tot just dues hores, però en l’inici de la Q1 Vettel va notar una caiguda de rendiment i es va haver de tancar dins del box. Els mecànics van tornar a engegar el motor quan faltaven dos minuts i mig, amb el temps just per fer una volta llançada que li permetés superar el primer tall, però el cavallino va emmudir sense poder sortir a la pista. Un problema impedia que el compressor alimentés d’aire l’admissió del motor, segons va aclarir l’equip.

Per la seva banda, Mercedes es va refer d’un divendres ben galdós, si més no, a mitges. Hamilton va fer marxa enrere amb les noves peces aerodinàmiques que l’equip havia portat a Malàisia, mentre que Valtteri Bottas va optar per mantenir-les. Les prop de set dècimes que els van separar a la graella fan ben palès qui la va encertar i qui no. El líder del mundial va retrobar la comunió amb el cotxe i va signar la novena pole en quinze curses aquest any.

Entre els W08 es van colar els Red Bull de Verstappen –al matí havia topat amb Palmer en l’últim revolt– i Ricciardo. L’holandès feia 20 anys ahir i va pispar la cartera al seu company en el segon intent de la Q3. El premi gros d’un lloc a la tercera línia se’l va endur Ocon. El seu company, Pérez, era sisè després del primer intent, però no va millorar en el segon i va caure al novè lloc. Vandoorne, setè, va signar la millor qualificació de la seva carrera, en la segona cursa seguida amb els dos McLaren en la Q3. El debutant Pierre Gasly va mantenir el to, més ràpid que Carlos Sainz en la Q1 i tot just una dècima i mitja més lent en la Q2.

El cotxe ha anat millor, però semblava que els Ferrari encara tenien una mica d’avantatge
Lewis Hamilton
Tercer a la graella és un bon regal d’aniversari. Tant de bo pugui tenir també una bona cursa
Max Verstappen
És una llàstima no ser primer, però tenim un bon cotxe per a la cursa
Kimi Räikkönen

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Lewis Hamilton (Mercedes)1:30.076
2nKimi Räikkönen (Ferrari)1:30.121
3rMax Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:30.541
4tDaniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:30.595
Valtteri Bottas (Mercedes)1:30.758
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)1:31.478
Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda)1:31.582
Nico Hülkenberg (Renault)1:31.607
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)1:31.658
10èFernando Alonso (McLaren-Honda)1:31.704
11èFelipe Massa (Williams-Mercedes)1:32.034
12èJolyon Palmer (Renault)1:32.100
13èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:32.307
14èCarlos Sainz (Toro Rosso-Renault)1:32.402
15èPierre Gasly (Toro Rosso-Renault)1:32.558
16èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)1:33.308
17èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:33.434
18èPascal Wehrlein (Sauber-Ferrari)1:33.483
19èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:33.970
20èSebastian Vettel (Ferrari)s/temps*
(*) Autoritzat a prendre la sortida pels comissaris esportius.

Rècord estrafolari a Sepang

Tal vegada per primer cop en la història de l’automobilisme, cap pilot va completar una de les curses de suport del GP de Malàisia. L’estrafolari rècord es va establir en el campionat del sud-est asiàtic de F-4. Divendres s’havia ajornat una cursa i dissabte se’n van disputar dues de seguides, abans de la tercera sessió lliure de F-1. Tothom va quedar bocabadat quan, en la segona, els nou pilots van anar quedant a l’estacada, en la sisena de les vuit voltes. En començar l’última, només un supervivent rodava rere el cotxe de seguretat, però també es va aturar. Tots van patir la pana del pobre, perquè l’organitzador no els va proveir de prou carburant per fer dues proves seguides. No obstant això, la cursa va tenir un guanyador, atès que es va donar per bo l’ordre de la cinquena volta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.