Ral·lis

ral·li Catalunya-Costa Daurada

La terra dels reptes

Ogier i Neuville reprenen la lluita pel títol mundial en terres catalanes

L’etapa d’avui, amb el tram d’asfalt i terra de la Terra Alta (39 km) marcarà les primeres diferències

Tot està a punt per a l’antepenúltim duel entre Sébastien Ogier (Ford) i Thierry Neuville (Hyundai) pel ceptre mundial 2017. Per la seva configuració mixta i pel desenvolupament del campionat, en el 53è ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada la pugna entre el francès i el belga serà arbitrada per no menys de mitja dotzena de rivals. De fet, en la lluita pel títol no s’hauria de descartar Ott Tänak –pilot que acaba de guanyar en asfalt, a Alemanya– però el fet que Ogier sigui el seu cap de files el relega a un paper de segon pilot, si el campió no s’equivoca, és clar.

El ral·li comença avui amb l’etapa de terra amb el llarguíssim tram mixt de la Terra Alta, de 39 km, com a jutge sever. Sense pluja prevista, els primers hauran d’escombrar les pistes de la terra superficial i els que surten més enrere –l’ordre el marca la classificació del mundial– en sortiran beneficiats perquè trobaran el tram més net i amb millor adherència. És el cas d’Andreas Mikkelsen (Hyundai) i Kris Meeke (Citroën). Entre els damnificats, els principals seran els primers del campionat, Ogier, Neuville, Tänak i Latvala.

Això, però, serà en la primera passada pels tres trams. En la segona, tot s’igualarà i l’aspecte decisiu passarà a ser la gestió del desgast dels pneumàtics en el tram llarg, després d’haver disputat dues especials.

Tram de proves (2,97 km)
1r Ogier-Ingrassia (Ford) 2:05.2
2n Meeke-Nagle (Citroën) a 0.3
3r Mikkelsen-Jaeger (Hyundai) a 0.7
4t Tanak-Jarveoja (Ford) a 1.2
– Sordo-Martí (Hyundai) m.t.
6è Latvala-Anttila (Toyota) a 1.7
7è Ostberg-Eriksen (Ford) a 1.8
8è Neuville-Gilsoul (Hyundai) a 1.9
9è Hänninen-Lindström (Toyota) a 2.1
10è Evans-Barritt (Ford) a 2.4
11è Lefebvre-Moreau (Citroën) a 2.9
12è Lappi-Ferm (Toyota) a 3.3
13è Al-Qassimi-Patterson (Citroën) a 5.1
14è Suninen-Markkula (Ford R5) a 6.2
15è Camilli--Veillas (Ford R5) a 6.4
44è J. Solans-Barreiro (Ford R2T) a 27.5
50è N. Solans-Ibàñez (Ford) a 38.7
Él moment és delicat, però és un ral·li important per recuperar els punts perduts a Alemanya
Thierry Neuville
Tothom vol saber el meu futur, però queda un mes i mig de ral·lis i vull estar segur de la decisió
Sébastien Ogier
Com a Alemanya, hem de marcar diferències. No em centraré a mantenir l’avantatge, el vull incrementar
Sébastien Ogier

La FIA no vol ni mig incident amb el públic

Ahir el tram d’entrenament es va aturar durant uns minuts per reubicar uns espectadors que, a criteri dels responsables de seguretat de la FIA, no estaven prou ben ubicats. Des de l’accident del passat ral·li de Montecarlo, amb un espectador mort, l’espasa de Dàmocles penja sobre tots els ral·lis del mundial. La FIA ha posat el focus en el públic. No vol cap més incident com aquell i, a la mínima, anul·larà trams. I un sol tram suspès posa en qüestió la continuïtat del ral·li en el mundial. Abans, el públic tenia zones prohibides, ara té zones obligatòries.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.