Arrencada sense conclusions
Fórmula 1. Temperatures baixes i pluja a la tarda en la primera jornada de proves de pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya. Alonso perd una roda a primera hora del matí
La meteorologia va condicionar el començament de la pretemporada de la F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya, que s’allargarà fins al divendres de la setmana que ve. Les temperatures baixes i la pluja a la tarda van frenar la primera presa de contacte real dels pilots i els equips amb els bòlids nous. En aquestes circumstàncies, el pilot més actiu va ser Daniel Ricciardo. L’australià de Red Bull va ser l’únic a superar les 100 voltes i, alhora, va ser el més ràpid, tant al matí, amb l’asfalt sec, com a la tarda, amb la pista molla.
“Coses que passen”
Ara bé, la jornada va ser prou moguda, amb tretze pilots a la pista durant el dia i, sobretot, l’incident de Fernando Alonso a primera hora del matí, quan va perdre una roda del McLaren-Renault en l’últim revolt. L’equip i el pilot es van afanyar a treure-hi importància. “Si hi hagués algun problema, no m’haurien fet tornar a sortir”, va asseverar l’asturià. El sistema de retenció de la femella –ara integrada a la llanda– es va trencar, i això va fer que la roda s’afluixés quan accelerava sortint de la xicana. “Són coses que passen. Hi ha equips amb grans problemes dins dels boxs, i ningú no ho veu; però nosaltres hem perdut la roda davant de tothom”, va dir Alonso, mirant de justificar l’anècdota que el va convertir en el plat del dia. Almenys va poder entreveure un gran potencial en l’MCL33 amb motor Renault.
Ricciardo, a totes
Tanmateix, si a parer d’Alonso hi havia equips amb problemes, Red Bull no n’era un. Ricciardo va fer 60 girs i el millor temps al matí, 1.20:179 amb el pneumàtic mitjà, i a la tarda va sumar 45 voltes més, rodant en 1.42:617 amb el compost intermedi i en 2.07:097 amb el de pluja, en els últims minuts de la sessió. En tots dos casos, també va ser el més ràpid. Per la seva banda, Mercedes va repartir la feina entre Bottas, al matí, i Hamilton, a la tarda, igual que Renault i Williams. Bottas va acabar segon, també amb el pneumàtic mitjà, i Räikkönen (Ferrari), tercer, amb el tou.
LA DADA
Un asfalt molt “exigent”
Segons el parer de Fernando Alonso, ara com ara el nou asfalt del Circuit de Barcelona-Catalunya és semblant al de Sotxi, el traçat dibuixat dins del complex dels Jocs Olímpics d’hivern del 2014, que aquell mateix any es va estrenar en la F-1. El director esportiu de McLaren, Éric Boullier, va transmetre les primeres impressions del pilot asturià en una trobada amb la premsa, ahir a la tarda. “És un asfalt molt bo, molt llis, sense sots i també molt exigent”, va explicar el directiu francès. “Si tibes massa en ple revolt, pots perdre el control molt fàcilment.” Aquesta característica anirà evolucionant amb el pas del temps. A mesura que s’hi facin més curses, el ferm s’assenti i s’hi dipositi goma, l’asfalt anirà guanyant adherència. Pirelli haurà de decidir properament quins pneumàtics usar en el GP de Catalunya, a mitjan maig. Tal vegada hauran de ser més tous del que és normal a Montmeló.
Notícies
Divendres,26 abril 2024