Fórmula 1

Jugada inesperada

Vettel desbanca Hamilton del primer lloc aprofitant la neutralització de la cursa per aturar-se a boxs

La dissort dels Haas de Magnussen i Grosjean, quart i cinquè abans de quedar a l’estacada, la clau del triomf de Ferrari i la derrota de Mercedes

Sebastian Vettel és el primer líder del curs després de vèncer el GP d’Austràlia. Per segon any consecutiu, Ferrari es va imposar a Mercedes en l’arrencada del mundial de F-1 a Melbourne a còpia d’estratègia, per bé que ahir va ser gràcies a una jugada inesperada feta possible per l’atzar i no a un ritme demolidor com l’any passat.

La cursa va tenir només tres avançaments reals –protagonitzats per Ricciardo i Bottas, sancionats a la graella i fora de la seva posició natural–, però l’habitual cop de teatre al circuit d’Albert Park –és semiurbà i magnifica les incidències– no va faltar a la cita. La neutralització de la cursa va regalar una aturada a boxs gratis a Vettel. D’una revolada, l’alemany va desbancar Hamilton i el seu company Räikkönen, primer i segon des de la sortida, que abans s’havien aturat amb la cursa llançada. Un cop al capdavant, el ritme del número 5 va ser suficient per parar els peus al campió.

Rere els tres inquilins del podi, la resta de posicions dins dels punts se les van endur els sis cotxes propulsats pel motor Renault –els Red Bull, els McLaren i els RS18 de l’equip oficial–, amb Bottas entremig. El trenet el van encapçalar Ricciardo i Alonso, dos dels beneficiaris del mateix cop de fortuna que va premiar Vettel.

Dos contra un

L’horitzó del Ferrari es va aclarir quan el cotxe de seguretat virtual va intervenir per enretirar el Haas de Grosjean, aturat a la pista amb un roda solta, igual com li havia passat al seu company Magnussen en el gir anterior. La dissort de l’equip americà –el danès i el francès eren quart i cinquè abans que sengles rodes quedessin mal collades en les respectives aturades a boxs– va coincidir amb el moment ideal per canviar les cobertes, en una cursa resolta amb una sola aturada pels dotze primers classificats.

Llavors es va copsar el pes de l’accident de Bottas dissabte, que va treure un Mercedes de l’equació i va deixar Hamilton sol contra els Ferrari. L’equip italià va fer aturar Kimi força abans del moment ideal, en la volta 18, i Mercedes no va tenir altre remei que cridar el líder a boxs en el gir següent, per evitar que el finlandès aprofités la velocitat extra d’un joc de rodes nou per desbancar-lo.

Això va enlairar Vettel fins al primer lloc virtual, amb onze segons d’avantatge sobre Hamilton en la volta 26. En una aturada se’n perden uns vint-i-dos, però la neutralització li va permetre tornar a la pista davant dels nassos d’un Lewis incrèdul. “L’ordinador ens deia que teníem prou marge, però és evident que no”, va justificar Toto Wolff, el cap de l’estrella de tres puntes. La segona meitat de la cursa va esdevenir un intercanvi de voltes ràpides entre els dos, tot i que Ricciardo va ser l’únic a baixar d’1:26 en la seva persecució del podi de Räikkönen, al capdavall estèril. Però quan Hamilton va anar llarg en la volta 47 i va perdre dos segons de cop a Maranello ja gairebé se sentia el repic de les campanes.

100
podis
acumula Vettel en 199 curses. Gairebé la meitat, 48, són victòries, més 26 segons i 26 tercers.
La neutralització ens ha ajudat, però l’equip ha fet els possibles i quan ha passat alguna cosa hem pogut reaccionar
Sebastian Vettel
L’he atacat un parell de cops, però Kimi m’ha endevinat les intencions. Ser tan a prop del podi és encoratjador
Daniel Ricciardo
Hem perdut molts punts, però si podem repetir un rendiment així una i altra vegada ens n’oblidarem aviat
Romain Grosjean
Ningú no esperava una cosa així. Em sento incrèdul perquè encara no entenc ben bé com ha pogut passar, això
Lewis Hamilton
1rSebastian Vettel (Ferrari)1h29:33.283
2nLewis Hamilton (Mercedes)a 5.036
3rKimi Räikkönen (Ferrari)a 6.309
4tDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)a 7.069
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 27.886
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)a 28.945
Nico Hülkenberg (Renault)a 32.671
Valtteri Bottas (Mercedes)a 34.339
Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault)a 34.921
10èCarlos Sainz (Renault)a 45.722
11èSergio Pérez (Force India-Mercedes)a 46.817
12èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)a 1:00.278
13èCharles Leclerc (Sauber-Ferrari)a 1:15.759
14èLance Stroll (Williams-Mercedes)a 1:18.288
15èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
retRomain Grosjean (Haas-Ferrari)volta 24
retKevin Magnussen (Haas-Ferrari)volta 22
retPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)volta 13
retMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)volta 5
retSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)volta 4
VOLTA RÀPIDA
Daniel Ricciardo (1:25.945, a 222.128 km/h)volta 54
LÍDERS SUCCESSIUS
Hamilton volta 1 a 18; Vettel, volta 19 a 58
CAMPIONAT DE PILOTS
1rSebastian Vettel (Ferrari)25
2nLewis Hamilton (Mercedes)18
3rKimi Räikkönen (Ferrari)15
4tDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)12
Fernando Alonso (McLaren-Renault)10
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)8
Nico Hülkenberg (Renault)6
Valtteri Bottas (Mercedes)4
Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault)2
10èCarlos Sainz (Renault)1
11èSergio Pérez (Force India-Mercedes)0
12èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)0
13èCharles Leclerc (Sauber-Ferrari)0
14èLance Stroll (Williams-Mercedes)0
15èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)0
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rFerrari40
2nMercedes22
3rRed Bull-TAG Heuer20
4tMcLaren-Renault12
Renault7
Force India-Mercedes0
Sauber-Ferrari0
Williams-Mercedes0
Toro Rosso-Honda0
PRÒXIMA CURSA
GP de Bahrain, 8 d’abril

Per emmarcar

Tots els cotxes amb mecànica Renault van puntuar, per bé que els clients van superar la casa.

Per oblidar

Haas acaronava un resultat apoteòsic, cosa que fa encara més cruel el doble abandonament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)