Fórmula 1

Volen llicència per guanyar

Fórmula 1. Hamilton encapçala les dues sessions lliures del GP de la Xina, però en la segona Räikkönen s’hi acosta a tot just 0.007 segons

Set mil·lèsimes de segon –0.007– és la minsa llicència per guanyar que es disputen Lewis Hamilton i Kimi Räikkönen després dels entrenaments lliures del GP de la Xina. En un traçat amb llargues rectes i també revolts llargs que demanen tota la càrrega aerodinàmica possible –cosa que penalitza la velocitat punta–, el pilot anglès de Mercedes va fer el millor temps en les dues sessions. Es va refer així del daltabaix de Bahrain, la setmana passada, quan les fletxes de plata no van liderar cap sessió, ni lliure ni cronometrada, per primer cop en l’era híbrida de la F-1 (des del 2014).

Tanmateix, en la segona sessió de Xangai Räikkönen s’hi va acostar prou perquè la cursa pugui tenir tota l’emoció d’un dels llargmetratges del cèlebre agent secret de Sa Majestat. El finlandès continua amb el seu excels estat de forma en l’arrencada del curs. Ahir va ser segon tant al matí com a la tarda, i va tornar a avantatjar el seu company Sebastian Vettel (només sisè i quart) el divendres, igual que a Austràlia i Bahrain. “Estic prou content amb les sensacions del cotxe”, va dir Kimi. “Estem força igualats, però el cotxe encara no està on jo vull”, va puntualitzar Vettel. L’alemany, però, sempre ha aconseguit capgirar la situació, i és el líder del mundial havent guanyat les dues curses disputades.

Tàctica oberta

Si tornés a fer-ho a la Xina, el marcador del començament del curs seria d’escàndol (Ferrari 3, Mercedes 0). Com sempre, l’estratègia serà fonamental. A Xangai fa fred i ahir va ploure a les acaballes de la segona sessió, la qual cosa va esguerrar les simulacions de cursa. L’estat de la pista, que no s’utilitza gaire, va provocar sengles passades de frenada de Hamilton, Vettel i Kimi al sisè revolt, i també una virolla de l’anglès en l’onzè. Diumenge es preveu que no plogui, però la tàctica és molt oberta, perquè ahir els equips capdavanters van fer tirades llargues amb els tres compostos (ultratou, tou i mitjà), preveient que en la cursa qualsevol dels tres pot ser decisiu, com ho va ser el mitjà a Bahrain.

Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:33.999
2n K. Räikkönen (Ferrari) 1:34.358
3r V. Bottas (Mercedes) 1:34.457
4t D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:34.537
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:34.668
6è S. Vettel (Ferrari) 1:34.861
7è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:35.178
8è C. Sainz (Renault) 1:35.616
9è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:35.718
10è N. Hülkenberg (Renault) 1:35.800
11è P. Gasly (STR-Honda) 1:36.037
12è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:36.044
13è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:36.051
14è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:36.351
15è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:36.691
16è B. Hartley (STR-Honda) 1:36.715
17è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:36.723
18è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:36.756
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:36.909
20è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:37.277
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:33.482
2n K. Räikkönen (Ferrari) 1:33.489
3r V. Bottas (Mercedes) 1:33.515
4t S. Vettel (Ferrari) 1:33.590
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:33.823
6è N. Hülkenberg (Renault) 1:34.313
7è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:34.458
8è C. Sainz (Renault) 1:34.473
9è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:34.557
10è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:34.632
11è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:34.792
12è P. Gasly (STR-Honda) 1:34.849
13è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:34.874
14è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:35.163
15è B. Hartley (STR-Honda) 1:35.333
16è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:35.340
17è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:35.624
18è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:35.916
19è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:36.471
20è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:37.147

Més incidents amb les rodes

La FIA ha multat McLaren amb 5.000 euros després que Stoffel Vandoorne s’aturés durant la segona sessió amb una roda solta. És el tercer gran premi seguit amb incidents semblants: a Austràlia, els Haas van haver de plegar amb sengles rodes mal collades, i a Bahrain, la setmana passada, Räikkönen va quedar a l’estacada divendres i en la cursa un mecànic va sortir amb una cama trencada. Segons va explicar ahir Ferrari, un sensor va interpretar que la roda havia estat canviada quan no era així i va donar el llum verd.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.