Fórmula 1

La truita s’ha girat

Fórmula 1. Ferrari confirma el seu moment de gràcia en el GP de la Xina, ocupant la primera línia de la graella per segon cop en una setmana i relegant els Mercedes al rol de perseguidors

La imatge de Lewis Hamilton fent avortar el seu darrer intent de qualificació en la Q3 del GP de la Xina va il·lustrar l’estupefacció que va planar ahir sobre Xangai, en veure els Mercedes relegats al rol de perseguidors dels Ferrari per segon cop en una setmana, en un traçat en què les fletxes de plata havien fet les sis últimes poles. “M’he aturat perquè sabia que no els podria igualar”, va reconèixer el vigent campió, que al matí havia fet una virolla de 360º en l’entrenament lliure –la segona del cap de setmana– i també va ser superat pel seu company Valtteri Bottas, igual que la setmana passada a Bahrain. No es recorden unes paraules semblants d’un cap de files de Mercedes d’ençà que el 2014 va començar l’actual era híbrida de la F-1.

De retruc, Ferrari va ocupar la primera línia de la graella en dues curses seguides per primer cop des del 2006 (llavors amb Michael Schumacher i Felipe Massa). “Quan el cotxe és ràpid i va bé, guanyes molta confiança i això ajuda”, va dir Sebastian Vettel, el flamant autor de la posició preferent. També per segon cop en una setmana, el pilot alemany va pispar la cartera al seu company Kimi Räikkönen en el segon i definitiu intent de la Q3. El finlandès havia estat el més ràpid en el primer (1:31.200) i encara va rebaixar el registre en vuit mil·lèsimes en el segon. Però Vettel va llimar gairebé tres dècimes al seu temps anterior (1:31.361). El secret va ser corregir les petites lliscades en els revolts tercer i sisè –per tal d’arribar al final de la volta bona encara amb les rodes a to– i en ser dels últims a sortir a la pista, beneficiant-se així d’un asfalt que evolucionava ràpidament després que la pluja de la vigília hagués netejat tota la goma dipositada, reduint-ne l’adherència.

Marcatge tàctic

El marcatge entre Ferrari i Mercedes els va dur a fer la mateixa jugada tàctica en la Q2. Els quatre pilots capdavanters van passar l’últim tall amb el pneumàtic tou en comptes de l’ultratou, amb la qual cosa havien de començar la cursa amb aquest compost més durador que el morat, però al voltant de set dècimes més lent.

Allà també es va palesar que aquest cap de setmana la truita s’ha girat, atès que Vettel i Räikkönen en van fer prou amb un intent amb les rodes de color groc per garantir-se el pas a la Q3, mentre que Hamilton i Bottas en van haver de fer dos per curar-se en salut.

Des de la primera volta de la Q1 gairebé no he hagut de tocar el cotxe. Anava d’allò més bé
Sebastian Vettel

LA DADA

Per desgràcia ja hi estic avesat [a les avaries]. Hem tingut alts i baixos els últims anys, així que tot això no és nou
Daniel Ricciardo
Pensàvem lluitar per la ‘pole’, però mai l’hem tinguda a l’abast
Valtteri Bottas

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Sebastian Vettel (Ferrari)1:31.095
2nKimi Räikkönen (Ferrari)1:31.182
3rValtteri Bottas (Mercedes)1:31.625
4tLewis Hamilton (Mercedes)1:31.675
Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:31.796
Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:31.948
Nico Hülkenberg (Renault)1:32.532
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)1:32.758
Carlos Sainz (Renault)1:32.819
10èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)1:32.855
11èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:32.986
12èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)1:33.057
13èFernando Alonso (McLaren-Renault)1:33.232
14èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)1:33.505
15èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)1:33.795
16èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)1:34.062
17èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)1:34.101
18èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:34.285
19èCharles Leclerc (Sauber-Ferrari)1:34.454
20èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:34.914*
(*) Cinc llocs de sanció per no fes cas de les banderes grogues en la Q1.
2
‘poles’
té Ferrari a Xangai des d’ahir. La primera va ser en la primera edició del GP de la Xina, el 2004.

Red Bull s’allunya de Renault

En la relació entre Red Bull i Renault hi ha poc amor, i encara menys confiança, després que Daniel Ricciardo trenqués el motor en l’entrenament lliure i l’equip de Milton Keynes l’hagués de canviar a correcuita abans del qualificatiu. L’australià va poder sortir a la pista quan només faltaven tres minuts per al final de la Q1. Ricciardo ja va haver de plegar a Bahrain, diumenge passat, per una avaria a les bateries. “La pretemporada semblava molt més positiva pel que fa a la fiabilitat”, va reconèixer. El reguitzell d’entrebancs acosta cada cop més l’equip Red Bull a Honda, l’actual proveïdor de l’equip B de la marca de begudes. L’equip de matriu austríaca haurà de fer un cop de cap abans del 15 de maig, la data límit per tancar el subministrament de motors de l’any següent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.