Fórmula 1

Divisió d’honor i de plata

Hamilton i Bottas donen el primer doblet del curs a Mercedes al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb Vettel només quart

Verstappen aprofita el daltabaix de Ferrari i aconsegueix el primer podi de l’any

Mer­ce­des va suar la can­sa­lada abans de sumar la pri­mera victòria del curs, però ahir va demos­trar que les flet­xes de plata han tor­nat al cap­da­vant del grup per que­dar-se. Els vigents cam­pi­ons van començar el 2018 acu­mu­lant tres cur­ses segui­des sense gua­nyar per pri­mer cop en l’era híbrida de la F-1 –d’ençà del 2014–, però dis­sabte al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya Lewis Hamil­ton i Valt­teri Bot­tas van ocu­par la pri­mera línia de la gra­e­lla per pri­mer cop i ahir l’anglès va repe­tir el tri­omf de fa quinze dies a Bakú i l’equip va fer el pri­mer doblet de la tem­po­rada. Per si l’ale­gria a ca l’estre­lla de tres pun­tes no fos prou gran, Fer­rari va viure un dal­ta­baix dolorós a Mont­meló. Kimi Räikkönen va ple­gar per ava­ria després d’haver tren­cat un motor diven­dres, i Sebas­tian Vet­tel va entrar només quart després d’haver ocu­pat el segon lloc des de la sor­tida.

L’aposta de Fer­rari per una segona atu­rada a boxs del seu cap de files apro­fi­tant una neu­tra­lit­zació vir­tual de la cursa va fer figa. Ningú més va enfi­lar cap al box seguint els seus pas­sos i, per aca­bar-ho d’ado­bar, l’atu­rada va ser dolenta, de 5.6 segons, més del doble que la pri­mera, en què els mecànics de ver­mell havien des­pat­xat l’SF71H en tot just 2.5. Això va rele­gar Vet­tel al quart lloc, rere Max Vers­tap­pen. El pilot ale­many va encalçar el Red Bull en les últi­mes vint vol­tes, però Max va man­te­nir el lloc al calaix mal­grat que en la represa de la neu­tra­lit­zació que va fer picar l’ham a Fer­rari va enves­tir el Willi­ams doblat de Lance Stroll i va fer malbé l’aleró davan­ter. Sense la deriva late­ral esquerra, l’RB14 tenia una mica de sub­vi­ratge, però l’holandès va saber adap­tar la con­ducció per man­te­nir un ritme prou fort per parar els peus al Fer­rari de qui havia estat el pri­mer líder del mun­dial. Després d’haver gua­nyat les dues pri­me­res cur­ses, Vet­tel n’enca­dena tres sense pujar al podi. “És impor­tant tor­nar a la nor­ma­li­tat quan ells no ho fan”, va resu­mir un Hamil­ton ben cofoi quan la pluja començava a des­car­re­gar sobre Mont­meló, després d’haver-se man­tin­gut el cel tapat durant la cursa.

Acci­dent al ‘cur­vone’

El Fer­rari havia tret suc de l’acce­le­ració de 750 metres fins al pri­mer revolt per aga­far el rebuf de Bot­tas i col·locar-se en l’estela del W09 cap­da­van­ter, però el ritme de Hamil­ton va ser un bany de rea­li­tat per als de Mara­ne­llo, un cop la cursa es va rellançar després d’un espec­ta­cu­lar acci­dent ini­cial. Romain Gros­jean (Haas) va per­dre el con­trol rere el seu com­pany Kevin Mag­nus­sen i va que­dar entre­gi­rat al bell mig del cur­vone, on Nico Hülken­berg i Pierre Gasly hi van topar. El francès perdrà tres llocs a la gra­e­lla de la pròxima cursa per haver envaït la pista fora de con­trol.

En la represa, Vet­tel es va començar a des­pen­jar de Hamil­ton i fins i tot sem­blava que feia un tap a Bot­tas. Per evi­tar que el fin­landès el des­banqués atu­rant-se abans, Fer­rari va cri­dar l’ale­many a boxs en la volta 17. Bot­tas va haver de fer el mateix dues vol­tes més tard, però una atu­rada lenta (3.9 segons) del número 77 li va impe­dir gua­nyar el lloc al Fer­rari. Va ser una de les mani­o­bres espec­ta­cu­lars de la cursa, amb Vet­tel avançant Mag­nus­sen –encara no s’havia atu­rat– al final de la recta alhora que el fin­landès tor­nava a la pista rere tots dos.

Havent fet una atu­rada tan mati­nera, encara amb 49 vol­tes per enda­vant, Vet­tel i també Bot­tas eren a la fron­tera d’haver de menes­ter un ter­cer joc de rodes per com­ple­tar la cursa. En canvi, Hamil­ton –havia parat en la volta 25– i els Red Bull de Ric­ci­ardo i Vers­tap­pen (33 i 34) era clar que ani­rien a l’una. Un altre cop, Fer­rari va moure fitxa quan Este­ban Ocon va que­dar a l’esta­cada i el cotxe de segu­re­tat vir­tual va tor­nar a neu­tra­lit­zar la cursa. Va caure del segon lloc al quart i allà es va que­dar, atès Bot­tas va deci­dir esti­rar el joc de pneumàtics mit­jos fins al final i hi va reei­xir, i, per aca­bar-ho d’ado­bar, el ritme de Vers­tap­pen no es va veure afec­tat pel seu error en la represa.

Ric­ci­ardo bat el rècord

L’altre Red Bull, de Daniel Ric­ci­ardo, va entrar cinquè rere Vet­tel, a 50 segons de Hamil­ton. El pilot aus­tralià va córrer en terra de ningú després d’empai­tar el seu com­pany en la pri­mera tirada, quan l’holandès patia el tap de Räikkönen davant seu. Però si més no es va endur el pri­mer de con­so­lació de la millor volta de la cursa, que va batre per més de tres segons el vete­raníssim regis­tre de Kimi en la cursa cata­lana del 2008 (1:21.670). El regis­tre de Ric­ci­ardo va ser una altra galleda d’aigua freda per a Fer­rari. L’aus­tralià va mar­car 1.18.441 en la volta 61. En el mateix gir, Vet­tel va fer la millor volta per­so­nal i segona abso­luta de la cursa, 1:19.128. D’acord que lla­vors havia de cal­car el ritme de Vers­tap­pen davant seu, però el cas és que ahir no només els W09 sinó també els RB14 van dei­xar enrere els bòlids ver­mells en tots els sen­tits.

Rere l’aus­tralià, la resta de pilots van aca­bar doblats, encapçalats pel com­ba­tiu Mag­nus­sen, que sosté en soli­tari el sisè lloc de Haas en la gene­ral. Els espa­nyols Car­los Sainz i Fer­nando Alonso van entrar setè i vuitè sepa­rats per tot just tres segons, men­tre que Ser­gio Pérez –l’únic que va imi­tar Vet­tel i va fer una segona atu­rada amb la cursa neu­tra­lit­zada– va pis­par el novè lloc a Char­les Leclerc quan fal­ta­ven vuit vol­tes.

41
victòries
des de la ‘pole’ amb la d’ahir (d’un total de 64) acumula Hamilton, que supera l’antic rècord de Michael Schumacher

La fórmula 1 no marxa de Montmeló

El pàdoc de la F-1 es mantindrà dempeus demà i dimecres al Circuit de Barcelona-Catalunya, quan s’hi farà la primera tongada de proves durant el curs (la segona serà a Hongria, al final de juliol). “Els tests ens aniran molt bé per analitzar el daltabaix que hem tingut aquí”, va explicar Marc Gené al micròfon de Movistar F-1. El pilot i ambaixador de Ferrari va explicar que Vettel va fer la segona aturada perquè l’equip no pensava que les rodes poguessin aguantar fins al final. “El resultat de Mercedes fa mal. M’ha recordat el 2016, quan eren molt superiors”, va reconèixer.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)