Fórmula 1

Hamilton talla el bacallà

Fórmula 1. El pilot anglès domina de gust l’entrenament cronometrat del GP de França i conquereix la 75a ‘pole’ de la seva carrera; l’altre Mercedes, de Bottas, completa la primera línia

Lewis Hamilton va deixar ahir el rècord absolut de posicions preferents en la F-1 en 75, després d’una prestació immaculada en l’entrenament cronometrat del GP de França. Va dominar les tres mànegues, també la Q2, en què els Mercedes i els Red Bull muntaven el compost supertou, sobre el paper més lent que l’ultratou que usaven els Ferrari. La prestació a Paul Ricard va arribar després de dues curses seguides del pilot anglès fora de la primera línia.

De fet, l’última pole de Hamilton havia estat fa un mes i mig, al Circuit de Barcelona-Catalunya. Què tenen en comú els traçats de Montmeló i Le Castellet? Certament, els accessos no (els embussos a l’única carretera que hi arriba estan turmentant els espectadors de Paul Ricard), però tots dos han estat asfaltats de nou aquest any. Per això els pneumàtics Pirelli usats a Catalunya i a França tenen la banda de rodolament un 10% més fina (0,4 mm), per prevenir la formació de butllofes per sobreescalfament sobre l’asfalt acabat d’estrenar. El W09 s’adapta millor que el Ferrari a aquestes cobertes modificades.

Per si no fos prou, ahir va ser el primer cop que Mercedes va esprémer de gust el motor evolucionat que tots els cotxes propulsats per l’estrella de tres puntes van estrenar divendres. Els cotxes oficials ho van celebrar enlairant-se fins a la primera línia, al final d’una sessió respectada per la pluja que al matí havia invalidat l’últim entrenament lliure.

Brilla Leclerc

Després de malmetre el segon intent de la Q3, Vettel es va haver de conformar amb el tercer lloc, com el mes passat a Montmeló, al davant dels dos Red Bull. Si més no, Ferrari pot trobar un lleuger consol en el fet que cinc dels sis cotxes impulsats pel motor italià es van colar en la Q3, incloent-hi el júnior Charles Leclerc, vuitè. La prestació del pilot de Sauber va ser encara més llampant comparada amb el fluix resultat del segon Ferrari, un Räikkönen erràtic, que arrencarà tot just dos llocs al davant d’un pilot que sona amb força com a futur company de Vettel.

Entre tots dos va entrar Carlos Sainz, setè, que ha entrat en la Q3 en les vuit proves del curs, mentre que els Haas van fer figa en la mànega definitiva, amb Magnussen novè i Grosjean, desè, estimbat en el tercer revolt.

LA DADA

3
anys
feia que un Sauber no entrava en la Q3. Nasr i Ericsson van sortir novè i desè a la Xina, el 2015.

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Lewis Hamilton (Mercedes)1:30.029
2nValtteri Bottas (Mercedes)1:30.147
3rSebastian Vettel (Ferrari)1:30.400
4tMax Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:30.705
Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:30.895
Kimi Räikkönen (Ferrari)1:31.057
Carlos Sainz (Renault)1:32.126
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)1:32.635
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:32.930
10èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)s/temps*
11èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)1:32.075
12èNico Hülkenberg (Renault)1:32.115
13èSergio Pérez (Force India-Mercedes)1:32.454
14èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)1:32.460
15èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:32.820
16èFernando Alonso (McLaren-Renault)1:32.976
17èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)1:33.162
18èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)1:33.636
19èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:33.729
20èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)1:33.025*
Temps màxim de qualificació: 1:37.659 (107% millor temps Q1).
(*) Penalitzat per haver muntat un grup propulsor extra.

McLaren, com els crancs

Feia més d’un any que els dos McLaren no passaven el primer tall en un entrenament qualificatiu. Ahir va tornar a passar, com a Bakú el 2017. La diferència és que l’any passat els MCL32 muntaven el blasmat motor Honda, mentre que els MCL33 disposen del Renault amb què Red Bull ja ha guanyat dues curses enguany. “El cotxe va bé però és lent”, va dir Alonso, que va revelar que fa “tres o quatre curses” que McLaren no estrena res de nou.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)