Fórmula 1

Hamilton talla el bacallà

Fórmula 1. El pilot anglès domina de gust l’entrenament cronometrat del GP de França i conquereix la 75a ‘pole’ de la seva carrera; l’altre Mercedes, de Bottas, completa la primera línia

Lewis Hamil­ton va dei­xar ahir el rècord abso­lut de posi­ci­ons pre­fe­rents en la F-1 en 75, després d’una pres­tació imma­cu­lada en l’entre­na­ment cro­no­me­trat del GP de França. Va domi­nar les tres mànegues, també la Q2, en què els Mer­ce­des i els Red Bull mun­ta­ven el com­post super­tou, sobre el paper més lent que l’ultra­tou que usa­ven els Fer­rari. La pres­tació a Paul Ricard va arri­bar després de dues cur­ses segui­des del pilot anglès fora de la pri­mera línia.

De fet, l’última pole de Hamil­ton havia estat fa un mes i mig, al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. Què tenen en comú els traçats de Mont­meló i Le Cas­te­llet? Cer­ta­ment, els acces­sos no (els embus­sos a l’única car­re­tera que hi arriba estan tur­men­tant els espec­ta­dors de Paul Ricard), però tots dos han estat asfal­tats de nou aquest any. Per això els pneumàtics Pire­lli usats a Cata­lu­nya i a França tenen la banda de rodo­la­ment un 10% més fina (0,4 mm), per pre­ve­nir la for­mació de but­llo­fes per sobre­es­cal­fa­ment sobre l’asfalt aca­bat d’estre­nar. El W09 s’adapta millor que el Fer­rari a aques­tes cober­tes modi­fi­ca­des.

Per si no fos prou, ahir va ser el pri­mer cop que Mer­ce­des va esprémer de gust el motor evo­lu­ci­o­nat que tots els cot­xes pro­pul­sats per l’estre­lla de tres pun­tes van estre­nar diven­dres. Els cot­xes ofi­ci­als ho van cele­brar enlai­rant-se fins a la pri­mera línia, al final d’una sessió res­pec­tada per la pluja que al matí havia inva­li­dat l’últim entre­na­ment lliure.

Bri­lla Leclerc

Després de mal­me­tre el segon intent de la Q3, Vet­tel es va haver de con­for­mar amb el ter­cer lloc, com el mes pas­sat a Mont­meló, al davant dels dos Red Bull. Si més no, Fer­rari pot tro­bar un lleu­ger con­sol en el fet que cinc dels sis cot­xes impul­sats pel motor italià es van colar en la Q3, inclo­ent-hi el júnior Char­les Leclerc, vuitè. La pres­tació del pilot de Sau­ber va ser encara més llam­pant com­pa­rada amb el fluix resul­tat del segon Fer­rari, un Räikkönen erràtic, que arren­carà tot just dos llocs al davant d’un pilot que sona amb força com a futur com­pany de Vet­tel.

Entre tots dos va entrar Car­los Sainz, setè, que ha entrat en la Q3 en les vuit pro­ves del curs, men­tre que els Haas van fer figa en la mànega defi­ni­tiva, amb Mag­nus­sen novè i Gros­jean, desè, estim­bat en el ter­cer revolt.

LA DADA

3
anys
feia que un Sauber no entrava en la Q3. Nasr i Ericsson van sortir novè i desè a la Xina, el 2015.

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Lewis Hamilton (Mercedes)1:30.029
2nValtteri Bottas (Mercedes)1:30.147
3rSebastian Vettel (Ferrari)1:30.400
4tMax Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:30.705
Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:30.895
Kimi Räikkönen (Ferrari)1:31.057
Carlos Sainz (Renault)1:32.126
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)1:32.635
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:32.930
10èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)s/temps*
11èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)1:32.075
12èNico Hülkenberg (Renault)1:32.115
13èSergio Pérez (Force India-Mercedes)1:32.454
14èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)1:32.460
15èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:32.820
16èFernando Alonso (McLaren-Renault)1:32.976
17èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)1:33.162
18èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)1:33.636
19èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:33.729
20èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)1:33.025*
Temps màxim de qualificació: 1:37.659 (107% millor temps Q1).
(*) Penalitzat per haver muntat un grup propulsor extra.

McLaren, com els crancs

Feia més d’un any que els dos McLaren no passaven el primer tall en un entrenament qualificatiu. Ahir va tornar a passar, com a Bakú el 2017. La diferència és que l’any passat els MCL32 muntaven el blasmat motor Honda, mentre que els MCL33 disposen del Renault amb què Red Bull ja ha guanyat dues curses enguany. “El cotxe va bé però és lent”, va dir Alonso, que va revelar que fa “tres o quatre curses” que McLaren no estrena res de nou.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)