Fórmula 1

Hamilton manté el to

Fórmula 1. Amb un Mercedes evolucionat, el líder del mundial mana en els entrenaments del GP d’Àustria, igual que la setmana passada a França

Lewis Hamilton va encapçalar ahir les dues sessions d’entrenaments lliures del GP d’Àustria, sempre per sota d’1:05 i sempre amb el seu company Valtteri Bottas cobrint-li les espatlles. El divendres d’un gran premi mai no imposa una llei inviolable, però la situació s’assembla notablement a la viscuda la setmana passada a França. Al circuit Paul Ricard, el cap de files de Mercedes també va dominar de gust el primer dia d’activitat i va mantenir el to la resta del cap de setmana.

Per si no fos prou, al Red Bull Ring l’equip de Brackley estrenava l’evolució aerodinàmica de més abast del curs. Tot i que les diferències al capdavant són petites, els W09 van ser els únics a baixar d’1:05 al matí i també a la tarda. Si més no, Ferrari va rendir millor que no pas el primer dia a França. Sebastian Vettel també va trencar la barrera dels 65 segons i va superar folgadament els Red Bull, tot i que Räikkönen es va mostrar més apagat amb el segon SF71H.

El tou, més ràpid

Val a dir, a més, que Hamilton va fer el millor temps del dia amb el pneumàtic tou, el més dur i –en teoria– més lent dels tres disponibles. Amb el mateix compost, Vettel va fer 1:04.949 –també per sota d’1:05–, però quan va muntar l’ultratou amb prou feines va llimar una dècima. Per deixar-ne constància, amb l’ultratou Hamilton va fer 1:04.649, una dècima més lent. Així doncs, la diferència entre la goma més dura i la més tova és molt minsa, amb l’afegitó que l’ultratou va mostrar una certa degradació natural. La conseqüència és que avui els equips capdavanters miraran d’evitar l’ultratou en la Q2 per tal de fer la cursa amb una sola aturada a boxs, amb el supertou –el compost intermedi de duresa– en la primera tirada i el tou en la segona.

LA DADA

1
sessió lliure
de divendres ha liderat Ferrari fins ara. Mercedes, onze de divuit possibles; Red Bull, sis.
Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:04.839
2n V. Bottas (Mercedes) 1:04.966
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:05.072
4t S. Vettel (Ferrari) 1:05.180
5è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:05.483
6è K. Räikkönen (Ferrari) 1:05.776
7è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:06.028
8è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:06.055
9è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:06.215
10è P. Gasly (STR-Honda) 1:06.394
11è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:06.400
12è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:06.404
13è C. Sainz (Renault) 1:06.427
14è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:06.455
15è N. Hülkenberg (Renault) 1:06.479
16è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:06.567
17è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:06.612
18è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:06.698
19è B. Hartley (STR-Honda) 1:06.871
20è R. Kubica (Williams-Merc.) 1:07.424
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:04.579
2n V. Bottas (Mercedes) 1:04.755
3r S. Vettel (Ferrari) 1:04.815
4t D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:05.031
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:05.125
6è K. Räikkönen (Ferrari) 1:05.265
7è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:05.429
8è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:05.559
9è P. Gasly (STR-Honda) 1:05.758
10è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:05.930
11è C. Sainz (Renault) 1:05.999
12è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:06.096
13è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:06.133
14è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:06.199
15è N. Hülkenberg (Renault) 1:06.273
16è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:06.326
17è B. Hartley (STR-Honda) 1:06.332
18è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:06.354
19è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:06.429
20è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:06.626

Pianos trencadors

Els pianos exteriors del penúltim revolt del Red Bull Ring van provocar el trencament de la suspensió de Gasly, a banda de malmetre peces d’altres cotxes. Es tracta d’uns elements grocs perpendiculars a la pista que pretenen evitar que els pilots abusin de l’escapatòria d’asfalt. El remei, però, és pitjor que la malaltia, i els equips demanen una solució.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)