Fórmula 1

Apoteosi taronja

L’holandès Max Verstappen triomfa en el GP d’Àustria, a casa de Red Bull, l’amo de l’equip i també del circuit

Els Mercedes de Bottas i Hamilton pleguen per sengles avaries i Vettel, tercer, torna a ser el líder del mundial

Guanyar amb un Red Bull al Red Bull Ring i al davant d’una munió d’aficionats holandesos. Un conte de fades que es va fer realitat en un GP d’Àustria apoteòsic, en què Max Verstappen va parar els peus als Ferrari de Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel. Per si no fos prou, Mercedes va viure tot un daltabaix, amb el primer doble zero d’ençà del GP de Catalunya del 2016, quan Nico Rosberg i Lewis Hamilton van topar en la primera volta. Aquell dia, a Montmeló, Verstappen va debutar amb l’equip A de Red Bull, va ser el beneficiari de l’harakiri platejat i també va batre els dos bòlids vermells.

Ahir, l’holandès era tercer rere els W09 de Hamilton i Valtteri Bottas, ben col·locat per treure suc de la pana dels Mercedes. El finlandès va ser el primer a caure, per avaria hidràulica en la volta 14 (no podia canviar de marxes). Quan faltaven vuit voltes va ser el torn de l’anglès, sense pressió de gasolina (la bomba va dir prou). Aleshores Lewis ja havia caigut al cinquè lloc, perquè havia hagut de fer una segona aturada a boxs, turmentat per la degradació dels pneumàtics tous.

El zero de Hamilton i de Mercedes, combinat amb el doble podi de Ferrari, va tornar a capgirar el mundial. Ara Vettel supera el vigent campió per un punt en la taula de pilots –igual que després de l’última victòria de l’alemany, al Quebec, fa dues curses–, mentre que Ferrari avantatja Mercedes de deu punts després de tres mesos de primacia alemanya.

La jerarquia trontolla

Val a dir que l’arrencada de la cursa semblava anticipar un resultat ben diferent. Räikkönen, tercer a la graella, va arrencar bé i es va col·locar segon, però tant ell com Vettel van anar llargs al primer revolt i també al tercer. Bottas i Verstappen ho van aprofitar per relegar Räikkönen fins al quart lloc, mentre que Vettel va caure fins al vuitè i va haver d’esmerçar tres girs per recuperar el sisè lloc que ocupava en la graella, rere Hamilton, Bottas, Verstappen, Räikkönen i Ricciardo.

La jerarquia va trontollar quan el segon W09 va quedar a l’estacada i va provocar la neutralització virtual de la cursa. A partir de Verstappen, gairebé tots els pilots van aprofitar l’avinentesa per fer la que havia de ser l’única aturada a boxs. Però Hamilton, el líder, no ho va fer i, de retruc, allà ja va perdre la cursa. Els seus rivals van passar pel carrer de boxs amb la prova alentida, de manera que van perdre menys temps que ell quan va fer el mateix deu girs més tard. Era quart, rere Max, Ricciardo i Räikkönen, superat per l’australià quan el finlandès va entrar passat en el tercer revolt. Si més no, Hamilton encara precedia el seu gran rival pel títol, però en la volta 39 Vettel el va avançar, un gir després que Räikkönen també recuperés el segon lloc que li havia pres Ricciardo.

Tots dos, el Mercedes i el Red Bull, van haver de fer una segona aturada per la formació de butllofes a les rodes, un problema que també va tenir Verstappen, però sense que això alterés la seva cavalcada al capdavant. I, ai las!, tots dos van haver de plegar per problemes mecànics en la recta final. Les baixes van enlairar els Haas de Grosjean i Magnussen fins al quart i cinquè llocs, ja doblats. També van puntuar els dos Sauber, de manera que Ferrari va col·locar els sis cotxes que munten el seu motor entre els deu primers, la cirereta vermella d’un pastís ben taronja.

33
curses
seguides als punts acumulava Hamilton fins ahir. El rècord previ era de 27 (Räikkönen, 2012/13).

PROTAGONISTES

Pirelli hauria d’haver dut les mateixes rodes que a França [amb banda de rodolament més fina, que evita que surtin butllofes]
Lewis Hamilton
Hem fet una cursa molt bona, força regular, sense errades, i hem sabut gestionar prou bé els pneumàtics
Sebastian Vettel
Això és increïble. Guanyar al Red Bull Ring amb un Red Bull, i davant de tots aquests aficionats holandesos
Max Verstappen
1rMax Verstappen (Red-Bull-TAG)1h21:56.024
2nKimi Räikkönen (Ferrari)a 1.504
3rSebastian Vettel (Ferrari)a 3.181
4tRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1 volta
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1 volta
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)a 1 volta
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)a 1 volta
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 1 volta
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)a 1 volta
10èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)a 1 volta
11èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
12èCarlos Sainz (Renault)a 1 volta
13èLance Stroll (Williams-Mercedes)a 2 voltes
14èSerguei Sirotkin (Williams-Merc.)a 2 voltes
ret.Stoffel Vandoorne (McLaren-Ren.)65 voltes
ret.Lewis Hamilton (Mercedes)62 voltes
ret.Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda)54 voltes
ret.Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG)53 voltes
ret.Valtteri Bottas (Mercedes)13 voltes
ret.Nico Hülkenberg (Renault)11 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Hamilton, volta 1 a 25 Verstappen, volta 26 a 71
VOLTA RÀPIDA
K. Räikkönen (1:06.957, a 232.160 km/h)v. 71
CAMPIONAT DE PILOTS
1rSebastian Vettel (Ferrari)146
2nLewis Hamilton (Mercedes)145
3rKimi Räikkönen (Ferrari)101
4tDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)96
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)93
Valtteri Bottas (Mercedes)92
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)37
Fernando Alonso (McLaren-Renault)36
Nico Hülkenberg (Renault)34
10èCarlos Sainz (Renault)28
11èSergio Pérez (Force India-Mercedes)23
12èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)19
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rFerrari247
2nMercedes237
3rRed Bull-TAG Heuer189
4tRenault62
Haas-Ferrari49
McLaren-Renault44
Force India-Mercedes42
Toro Rosso-Honda19
Sauber-Ferrari16
PRÒXIMA CURSA
GP d’Anglaterra, 8 de juliol
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)