Fórmula 1

L’hora de Hamilton

Fórmula 1. El pilot anglès ha guanyat el GP d’Anglaterra els quatre últims anys i ha de repetir aquest cap de setmana per refer-se del zero d’Àustria

Encara en plena ressaca per l’extraordinari resultat del GP d’Àustria, diumenge passat, el pàdoc de la F-1 es reuneix aquest cap de setmana a Silverstone, en la cloenda d’un triplet frenètic de curses. Després del triomf de Max Verstappen a casa de Red Bull, el doble zero de Mercedes i el lideratge recuperat per Sebastian Vettel i Ferrari, l’escenari de la desena cita del curs és propici per a la reacció de Lewis Hamilton. No debades, el pilot anglès de l’estrella de tres puntes ha vençut el GP d’Anglaterra els últims quatre anys –cinc en total–, i els tres darrers des de la posició preferent. Si repeteix, esdevindrà el pilot amb més victòries en la cursa que el 1950 va encetar el campionat del món.

Per si no n’hi hagués prou, el traçat ha estat asfaltat de nou aquest any, de manera que Pirelli hi porta els pneumàtics amb la banda de rodolament un 10% més fina, que eviten la formació de butllofes a les cobertes. Hamilton ha estat el vencedor les dues vagades que s’han utilitzat aquestes rodes, al Circuit de Barcelona-Catalunya i al Paul Ricard –també reasfaltats–. La setmana passada, al Red Bull Ring, el vigent campió no va amagar que es troba més a gust amb aquest calçat, que contribueix a redreçar un dels problemes crònics del W09, els sobreescalfament de les cobertes. A Silverstone, el seu circuit de casa, té la tercera i última oportunitat del curs per treure’n suc.

En canvi, Ferrari no té aquest problema i el bòlid vermell no s’adapta igual de bé als pneumàtics modificats. En qüestió de rodes, a Silverstone es veurà en acció per primer i últim cop aquest any el compost dur de color blau cel –en realitat equival al mitjà de l’any passat–, de manera que la selecció disponible la componen el dur, el mitjà (blanc) i el tou (groc), la nomenclatura clàssica que s’utilitza en Moto GP i que la F-1 vol adoptar també a partir del 2019, per simplificar les denominacions.

Ferrari, però, no es resigna a cedir la iniciativa a Mercedes, i a Silverstone els bòlids vermells estrenen un nou fons pla i un nou capó motor. Per la seva banda, Mercedes disposa de noves bombes de gasolina, la peça que va deixar Hamilton a l’estacada al Red Bull Ring.

El que no et mata et fa més fort. De veritat, l’esperit dins de l’equip és més fort que mai. Estem més units que mai
Lewis Hamilton
Si les rectes són llargues som tercers [rere Mercedes i Ferrari]. Si no n’hi ha gaires, tenim el millor xassís
Max Verstappen
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)