Amb l’alè roig al clatell
Fórmula 1. Hamilton aconsegueix la posició preferent en el GP d’Anglaterra, a casa, però els dos Ferrari de Vettel i Räikkönen entren a menys d’una dècima del Mercedes capdavanter
Lewis Hamilton llueix el número 44 en el seu Mercedes W09, i –traduït a mil·lèsimes– aquest va ser el marge que li va valer la posició preferent en el GP d’Anglaterra, a casa, davant del líder del mundial Sebastian Vettel. Va ser un enfrontament d’allò més igualat entre el pilot anglès i els Ferrari. El traçat de Silverstone sembla fet a mida per a les característiques de la fletxa de plata (rendiment aerodinàmic i velocitat), però les condicions particulars d’aquest cap de setmana a la ruralia anglesa, amb l’asfalt a 50º, afavorien la bona gestió de les cobertes del bòlid vermell.
De fet, el Ferrari potser era l’auto més competitiu ahir, però Hamilton ho va donar tot per girar la truita i sumar la quarta pole del curs, tantes com Vettel. La dada que ho referma és que els dos SF71H van entrar a menys d’una dècima del 44, però l’altre Mercedes, de Valtteri Bottas, en va cedir més de tres al seu company. És a dir, Hamilton va fer la diferència. Encara més lluny van quedar els Red Bull, amb Verstappen a set dècimes i Ricciardo –no li va funcionar l’aleró mòbil–, a 1.2.
Ensurt de Hartley
Els tres primers van ser els únics a baixar d’1:26, nou rècord del circuit, que ha estat reasfaltat i és més ràpid, per bé que encara presenta alguns sots –Hamilton va ser qui més va criticar el resultat de l’obra–. En el primer intent de la Q3, Hamilton i Vettel ja van trencar aquesta barrera, amb l’alemany (1:25.936) davant de l’anglès (1:25.993). En el segon, Lewis va llimar una dècima rodona, mentre que Sebastian –amb el collo adolorit des dels entrenaments del matí– amb prou feines en va rebaixar mitja, la qual cosa va deixar la diferència entre els inquilins de la primera línia en les 44 mil·lèsimes.
Rere els Red Bull, la quarta línia va ser propietat dels Haas, cada vegada més competitius, mentre que Charles Leclerc va entrar en la Q3 per segon cop en deu curses. En canvi, Carlos Sainz va caure en la Q1 després de nou curses seguides dins de la Q3. El fanalet vermell va ser per a Hartley, que no va disputar la Q1 després de sortir de la pista al matí, quan la suspensió del Toro Rosso va rebentar literalment en una frenada. Stroll tampoc va marcar temps, per una virolla en la Q1.
LA DADA
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:25.892 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:25.936 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:25.990 |
4t | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:26.217 |
5è | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:26.602 |
6è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:27.099 |
7è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:27.244 |
8è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:27.455 |
9è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 1:27.879 |
10è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:28.194 |
11è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:27.901 |
12è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:27.928 |
13è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 1:28.139 |
14è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 1:28.343 |
15è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:28.391 |
16è | Carlos Sainz (Renault) | 1:28.456 |
17è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 1:29.096 |
18è | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | 1:29.252 |
19è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | s/temps* |
20è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | s/temps* |
Temps màxim de qualificació: 1:32.645 (107% millor temps Q1). | ||
(*) Autoritzats a prendre la sortida. | ||