Fórmula 1

Amb l’alè roig al clatell

Fórmula 1. Hamilton aconsegueix la posició preferent en el GP d’Anglaterra, a casa, però els dos Ferrari de Vettel i Räikkönen entren a menys d’una dècima del Mercedes capdavanter

Lewis Hamilton llueix el número 44 en el seu Mercedes W09, i –traduït a mil·lèsimes– aquest va ser el marge que li va valer la posició preferent en el GP d’Anglaterra, a casa, davant del líder del mundial Sebastian Vettel. Va ser un enfrontament d’allò més igualat entre el pilot anglès i els Ferrari. El traçat de Silverstone sembla fet a mida per a les característiques de la fletxa de plata (rendiment aerodinàmic i velocitat), però les condicions particulars d’aquest cap de setmana a la ruralia anglesa, amb l’asfalt a 50º, afavorien la bona gestió de les cobertes del bòlid vermell.

De fet, el Ferrari potser era l’auto més competitiu ahir, però Hamilton ho va donar tot per girar la truita i sumar la quarta pole del curs, tantes com Vettel. La dada que ho referma és que els dos SF71H van entrar a menys d’una dècima del 44, però l’altre Mercedes, de Valtteri Bottas, en va cedir més de tres al seu company. És a dir, Hamilton va fer la diferència. Encara més lluny van quedar els Red Bull, amb Verstappen a set dècimes i Ricciardo –no li va funcionar l’aleró mòbil–, a 1.2.

Ensurt de Hartley

Els tres primers van ser els únics a baixar d’1:26, nou rècord del circuit, que ha estat reasfaltat i és més ràpid, per bé que encara presenta alguns sots –Hamilton va ser qui més va criticar el resultat de l’obra–. En el primer intent de la Q3, Hamilton i Vettel ja van trencar aquesta barrera, amb l’alemany (1:25.936) davant de l’anglès (1:25.993). En el segon, Lewis va llimar una dècima rodona, mentre que Sebastian –amb el collo adolorit des dels entrenaments del matí– amb prou feines en va rebaixar mitja, la qual cosa va deixar la diferència entre els inquilins de la primera línia en les 44 mil·lèsimes.

Rere els Red Bull, la quarta línia va ser propietat dels Haas, cada vegada més competitius, mentre que Charles Leclerc va entrar en la Q3 per segon cop en deu curses. En canvi, Carlos Sainz va caure en la Q1 després de nou curses seguides dins de la Q3. El fanalet vermell va ser per a Hartley, que no va disputar la Q1 després de sortir de la pista al matí, quan la suspensió del Toro Rosso va rebentar literalment en una frenada. Stroll tampoc va marcar temps, per una virolla en la Q1.

LA DADA

4
‘poles’
seguides suma Hamilton a Silverstone, sis en total. Ningú n’ha fet més al circuit anglès.
Aquest lloc és com la ‘pole’ del campionat B, perquè no mirem endavant sinó enrere, centrats en la nostra lluita
Kevin Magnussen
Si fa no fa, he fet dues voltes idèntiques. Potser perdia una mica a les rectes i m’hauria anat bé un rebuf
Sebastian Vettel

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Lewis Hamilton (Mercedes)1:25.892
2nSebastian Vettel (Ferrari)1:25.936
3rKimi Räikkönen (Ferrari)1:25.990
4tValtteri Bottas (Mercedes)1:26.217
Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:26.602
Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:27.099
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:27.244
Romain Grosjean (Haas-Ferrari)1:27.455
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)1:27.879
10èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)1:28.194
11èNico Hülkenberg (Renault)1:27.901
12èSergio Pérez (Force India-Mercedes)1:27.928
13èFernando Alonso (McLaren-Renault)1:28.139
14èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)1:28.343
15èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:28.391
16èCarlos Sainz (Renault)1:28.456
17èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)1:29.096
18èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)1:29.252
19èLance Stroll (Williams-Mercedes)s/temps*
20èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)s/temps*
Temps màxim de qualificació: 1:32.645 (107% millor temps Q1).
(*) Autoritzats a prendre la sortida.
Sabent la igualtat que hi havia, sembla una de les millors voltes que he fet mai. Ferrari tenia una cosa especial
Lewis Hamilton
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)