Fórmula 1

Un pont de plata

Hamilton aprofita el primer lloc a la graella per dominar de gust el GP d’Hongria

Els Ferrari s’enlairen fins al podi després de suar la cansalada per superar Bottas arran de sengles pífies a boxs

Lewis Hamilton va veure el cel obert dissabte quan un xàfec sobtat li va concedir la posició preferent a Hungaroring, un circuit on Ferrari tenia la paella pel mànec sobre sec. Ahir el pilot de Mercedes no va perdre el tren i va dominar el GP d’Hongria des del capdavant. En canvi, des de la segona línia de la graella els bòlids vermells de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen es van enlairar fins al podi, però havent de suar la cansalada per flanquejar Hamilton, després de superar l’altre W09, de Valtteri Bottas, quan només faltaven cinc voltes, amb topada inclosa.

Que els Ferrari es trobessin rere el 77 va ser la conseqüència indesitjada dels errors dels mecànics italians en les aturades a boxs, que van fer encara més ampli el pont de plata que la pluja havia fet a Hamilton dissabte. Quart rere el 44, Bottas i Vettel, Räikkönen va ser el primer a aturar-se, en la volta 14, imitat en la següent pel seu compatriota. Però els vermells van trigar el doble que els platejats per canviar les rodes (5.1 per 2.5), de manera que Kimi va caure rere Magnussen i es va haver d’oblidar de desbancar el Mercedes.

Remuntada de Ricciardo

La pífia es va repetir en la volta 39, quan Vettel va estar-se 4.2 segons aturat mentre una altra roda feia el ronsa. L’alemany havia fet una bona jugada tàctica, sortint amb el compost tou i allargant prou la primera tirada per muntar l’ultratou al final. Però amb el temps perdut en l’aturada es va reincorporar a la pista a 1.2 de Bottas en comptes de just davant dels seus nassos.

Si hagués desbancat el finlandès, Vettel fins i tot podria haver mirat d’empaitar Hamilton, que s’havia aturat en la volta 25 i havia d’estirar un joc del compost tou fins a la volta 70. En canvi, ara es veia impossibilitat d’esprémer la velocitat extra de l’ultratou pel tap de Bottas, la qual cosa va permetre que Räikkönen els atrapés tot i que cedia 22 segons a Vettel després d’haver fet una segona aturada.

En un traçat en què la posició en pista és primordial, Bottas va parar els peus als Ferrari fins a la volta 65, quan les seves cobertes van haver dit prou. Vettel el va superar per fi abans del segon revolt, però el W09 va entrar passat i va envestir el Ferrari, que va sobreviure al cop i es va col·locar segon, amb Kimi enganxat. El 5 va començar a rodar dos segons més ràpid que abans, però ja era tard per fer res més.

Bottas en va sortir amb l’aleró davanter tocat, ara encalçat per Daniel Ricciardo. El de Red Bull, dotzè a la graella, va calcar l’estratègia de Vettel: tous al principi i ultratous al final. També va sobreviure a una topada amb Ericsson en la sortida i va ser l’últim a fer l’aturada, en la volta 44, quan ja era cinquè. Bottas, sense rodes ni estabilitat, era una presa fàcil, però el finlandès va anar llarg en el primer revolt de l’antepenúltim gir quan el Red Bull ja l’havia superat per fora i també el va envestir. Van seguir endavant i en l’últim gir l’australià va enllestir la feina.

Els comissaris no van investigar el primer incident, però a Bottas li van caure deu segons per l’escomesa a Ricciardo, una sanció que tanmateix no li va costar el cinquè lloc. Sisè va entrar Pierre Gasly, amb la tàctica ultratou-tou dels Mercedes i un bon ritme amb el Toro Rosso-Honda. En canvi, els Renault i els McLaren van sortir amb el tou, com Vettel, però després van muntar el mitjà, massa lent per mantenir el ritme. Això va relegar Sainz del cinquè lloc en la graella al novè, rere Alonso amb la mateixa tàctica.

LA DADA

6
victòries
acumula Hamilton a Hongria amb la d’ahir. Iguala el seu rècord al Quebec i Texas.

PROTAGONISTES

Volia superar-lo a la pista [a Bottas] en comptes de quedar-me esperant que el penalitzessin
Daniel Ricciardo
La veritat és que un segon lloc no era el que volíem, però era el màxim que podíem aconseguir
Sebastian Vettel
Érem conscients que Ferrari seria més ràpid aquí. Sortir-ne amb aquests punts és un plus
Lewis Hamilton
1rLewis Hamilton (Mercedes)1h37:16.427
2nSebastian Vettel (Ferrari)a 17.123
3rKimi Räikkönen (Ferrari)a 20.101
4tDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG)a 46.419
Valtteri Bottas (Mercedes)a 1:00.000
Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 1:13.273
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1 volta
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 1 volta
Carlos Sainz (Renault)a 1 volta
10èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1 volta
11èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
12èNico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
13èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)a 1 volta
14èSergio Pérez (Force India-Mercedes)a 1 volta
15èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)a 1 volta
16èSerguei Sirotkin (Williams-Merc.)a 1 volta
17èLance Stroll (Williams-Mercedes)a 1 volta
ret.Stoffel Vandoorne (McLaren-Ren.)volta 49
ret.Max Verstappen (Red-Bull-TAG)volta 5
ret.Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)volta 0
LÍDERS SUCCESSIUS
Hamilton, volta 1 a 25, Vettel, v. 26 a 39,
Hamilton, v. 40 a 70
VOLTA RÀPIDA
D. Ricciardo (1:20.012, a 197,115 km/h)v. 46
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)213
2nSebastian Vettel (Ferrari)189
3rKimi Räikkönen (Ferrari)146
4tValtteri Bottas (Mercedes)132
Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)118
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)105
Nico Hülkenberg (Renault)52
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)45
Fernando Alonso (McLaren-Renault)44
10èSergio Pérez (Force India-Mercedes)30
11èCarlos Sainz (Renault)30
12èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)29
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes345
2nFerrari335
3rRed Bull-TAG Heuer223
4tRenault82
Haas-Ferrari66
Force India-Mercedes59
McLaren-Renault52
Toro Rosso-Honda28
Sauber-Ferrari18
PRÒXIMA CURSA
GP de Bèlgica, 26 d’agost

Per emmarcar

Gasly va treure suc d’una gran qualificació per entrar sisè amb el Toro Rosso, en la mateixa volta del líder.

Per oblidar

Ferrari va esguerrar dues de les tres aturades a boxs dels seus pilots, la qual cosa va torpedinar el seu exercici.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)