Un pont de plata
Hamilton aprofita el primer lloc a la graella per dominar de gust el GP d’Hongria
Els Ferrari s’enlairen fins al podi després de suar la cansalada per superar Bottas arran de sengles pífies a boxs
Lewis Hamilton va veure el cel obert dissabte quan un xàfec sobtat li va concedir la posició preferent a Hungaroring, un circuit on Ferrari tenia la paella pel mànec sobre sec. Ahir el pilot de Mercedes no va perdre el tren i va dominar el GP d’Hongria des del capdavant. En canvi, des de la segona línia de la graella els bòlids vermells de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen es van enlairar fins al podi, però havent de suar la cansalada per flanquejar Hamilton, després de superar l’altre W09, de Valtteri Bottas, quan només faltaven cinc voltes, amb topada inclosa.
Que els Ferrari es trobessin rere el 77 va ser la conseqüència indesitjada dels errors dels mecànics italians en les aturades a boxs, que van fer encara més ampli el pont de plata que la pluja havia fet a Hamilton dissabte. Quart rere el 44, Bottas i Vettel, Räikkönen va ser el primer a aturar-se, en la volta 14, imitat en la següent pel seu compatriota. Però els vermells van trigar el doble que els platejats per canviar les rodes (5.1 per 2.5), de manera que Kimi va caure rere Magnussen i es va haver d’oblidar de desbancar el Mercedes.
Remuntada de Ricciardo
La pífia es va repetir en la volta 39, quan Vettel va estar-se 4.2 segons aturat mentre una altra roda feia el ronsa. L’alemany havia fet una bona jugada tàctica, sortint amb el compost tou i allargant prou la primera tirada per muntar l’ultratou al final. Però amb el temps perdut en l’aturada es va reincorporar a la pista a 1.2 de Bottas en comptes de just davant dels seus nassos.
Si hagués desbancat el finlandès, Vettel fins i tot podria haver mirat d’empaitar Hamilton, que s’havia aturat en la volta 25 i havia d’estirar un joc del compost tou fins a la volta 70. En canvi, ara es veia impossibilitat d’esprémer la velocitat extra de l’ultratou pel tap de Bottas, la qual cosa va permetre que Räikkönen els atrapés tot i que cedia 22 segons a Vettel després d’haver fet una segona aturada.
En un traçat en què la posició en pista és primordial, Bottas va parar els peus als Ferrari fins a la volta 65, quan les seves cobertes van haver dit prou. Vettel el va superar per fi abans del segon revolt, però el W09 va entrar passat i va envestir el Ferrari, que va sobreviure al cop i es va col·locar segon, amb Kimi enganxat. El 5 va començar a rodar dos segons més ràpid que abans, però ja era tard per fer res més.
Bottas en va sortir amb l’aleró davanter tocat, ara encalçat per Daniel Ricciardo. El de Red Bull, dotzè a la graella, va calcar l’estratègia de Vettel: tous al principi i ultratous al final. També va sobreviure a una topada amb Ericsson en la sortida i va ser l’últim a fer l’aturada, en la volta 44, quan ja era cinquè. Bottas, sense rodes ni estabilitat, era una presa fàcil, però el finlandès va anar llarg en el primer revolt de l’antepenúltim gir quan el Red Bull ja l’havia superat per fora i també el va envestir. Van seguir endavant i en l’últim gir l’australià va enllestir la feina.
Els comissaris no van investigar el primer incident, però a Bottas li van caure deu segons per l’escomesa a Ricciardo, una sanció que tanmateix no li va costar el cinquè lloc. Sisè va entrar Pierre Gasly, amb la tàctica ultratou-tou dels Mercedes i un bon ritme amb el Toro Rosso-Honda. En canvi, els Renault i els McLaren van sortir amb el tou, com Vettel, però després van muntar el mitjà, massa lent per mantenir el ritme. Això va relegar Sainz del cinquè lloc en la graella al novè, rere Alonso amb la mateixa tàctica.
LA DADA
PROTAGONISTES
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1h37:16.427 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 17.123 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 20.101 |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | a 46.419 |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 1:00.000 |
6è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 1:13.273 |
7è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
8è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | a 1 volta |
9è | Carlos Sainz (Renault) | a 1 volta |
10è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
11è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
12è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1 volta |
13è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 1 volta |
14è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 1 volta |
15è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 1 volta |
16è | Serguei Sirotkin (Williams-Merc.) | a 1 volta |
17è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 1 volta |
ret. | Stoffel Vandoorne (McLaren-Ren.) | volta 49 |
ret. | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | volta 5 |
ret. | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | volta 0 |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Hamilton, volta 1 a 25, Vettel, v. 26 a 39, | |
Hamilton, v. 40 a 70 | |
VOLTA RÀPIDA |
D. Ricciardo (1:20.012, a 197,115 km/h) | v. 46 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 213 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 189 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 146 |
4t | Valtteri Bottas (Mercedes) | 132 |
5è | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 118 |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 105 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 52 |
8è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 45 |
9è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 44 |
10è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 30 |
11è | Carlos Sainz (Renault) | 30 |
12è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 29 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 345 |
2n | Ferrari | 335 |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 223 |
4t | Renault | 82 |
5è | Haas-Ferrari | 66 |
6è | Force India-Mercedes | 59 |
7è | McLaren-Renault | 52 |
8è | Toro Rosso-Honda | 28 |
9è | Sauber-Ferrari | 18 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Bèlgica, 26 d’agost | |
Per emmarcar
Gasly va treure suc d’una gran qualificació per entrar sisè amb el Toro Rosso, en la mateixa volta del líder.
Per oblidar
Ferrari va esguerrar dues de les tres aturades a boxs dels seus pilots, la qual cosa va torpedinar el seu exercici.
Notícies
Divendres,26 abril 2024